Министерство на правосъдието
брой: 102, от дата 28.11.2025 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВАстр.204


Наредба № Н-2 от 18 ноември 2025 г. за Регистъра на арбитражите

МИНИСТЕРСТВО НА ПРАВОСЪДИЕТО

НАРЕДБА № Н-2 от 18 ноември 2025 г.
за Регистъра на арбитражите

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (1) Тази наредба урежда условията и реда за водене, достъпа и съхраняването на Регистъра на арбитражите по чл. 6а, ал. 1 от Закона за арбитража, наричан по-нататък „Регистъра“.

(2) Регистърът се води и поддържа от Министерството на правосъдието.

Чл. 2. (1) Регистърът е структурирана база данни в електронна форма, която съдържа информация относно:

1. постоянните институции, осъществяващи арбитражна дейност, със седалище в Република България;

2. арбитражните производства с място на арбитраж на територията на Република България, образувани пред арбитраж, създаден за решаване на определен спор;

3. арбитражните производства с място на арбитраж на територията на Република България, образувани пред постоянна арбитражна институция със седалище в чужбина.

(2) В Регистъра се открива електронна партида за всяка арбитражна институция по ал. 1, т. 1, съответно за арбитражните производства по ал. 1, т. 2 и 3. Към електронната партида се води дело в електронна форма, в което се прилагат заявленията, документите, удостоверяващи вписаните обстоятелства, обявените актове и други документи.

(3) Всички действия, свързани с Регистъра, се извършват електронно.

(4) Заявление за вписване, промяна или заличаване на обстоятелства по ал. 1 се подава с квалифициран електронен подпис.

(5) Образци на декларации и други стандартизирани документи са достъпни в секция „Декларации и образци“ на Регистъра.

Чл. 3. Министърът на правосъдието определя със заповед служителите, които извършват действия по вписване и заличаване на арбитражните институции и на арбитражните производства по чл. 2, ал. 1 и предоставят административни услуги от Регистъра, както и служителите, които осъществяват контрол върху тези действия.

Глава втора
ЗАЯВЛЕНИЯ ЗА ВПИСВАНЕ

Раздел I
Заявление за вписване на постоянна арбитражна институция

Чл. 4. (1) Заявление за вписване на постоянна арбитражна институция се подава в електронна форма от представляващия юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция, или от пълномощник с изрично пълномощно.

(2) Заявлението съдържа:

1. данни за подателя – име, ЕГН/ЛНЧ или дата на раждане (за чужденец), електронен адрес за кореспонденция и телефон;

2. данни за юридическото лице – заявител, към което е създадена арбитражната институция: наименование, правно-организационна форма, ЕИК, седалище и адрес на управление, електронен адрес, интернет страница, представляващи (имена, ЕГН/ЛНЧ или дата на раждане за чужденец), органи на управление (вид), членове (имена);

3. данни за арбитражната институция – наименование (ако има такова), адрес на офиси, в които се осъществява арбитражна дейност, електронен адрес, интернет страница, ако е различна от тази по т. 2, интернет страница на деловодната система, ако е отделна, управителен орган, ако има такъв (вид), имена, ЕГН/ЛНЧ или дата на раждане (за чужденец), професия, електронен адрес и телефон на членовете на управителния орган;

4. данни за най-малко трима арбитри – имена, гражданство, ЕГН/ЛНЧ или дата на раждане (за чужденец), професия, електронен адрес и телефон;

5. данни за специализация на арбитражната дейност, ако е приложимо.

(3) За установяване изискванията по чл. 11, ал. 4 от Закона за арбитража за всеки арбитър и член на управителния орган на арбитражната институция към заявлението се прилагат:

1. заверено копие от диплома за завършено висше образование;

2. декларация от лицето, че има най-малко 8 години професионален стаж и не е лишено от правото да упражнява определена професия или дейност или да заема определена длъжност съгласно приложение № 1, която се подписва саморъчно или с квалифициран електронен подпис; за лица, които не са граждани на Република България, декларацията обхваща и обстоятелствата по чл. 11, ал. 4, т. 5 от Закона за арбитража;

3. документи, удостоверяващи обстоятелствата по чл. 11, ал. 4, т. 1 от Закона за арбитража, ако арбитърът, съответно членът на управителен орган, не е гражданин на Република България.

(4) Към заявлението се прилагат приети и заверени от представляващия юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция, правила за устройството и организацията на арбитражната дейност и тарифа за таксите и разноските, които се събират при осъществяване на дейността.

(5) Към заявлението се прилагат и документи, удостоверяващи спазването на изискванията по чл. 4, ал. 3, т. 2 от Закона за арбитража, включително подробно описание на офиса с брой помещения, предназначение и площ, в т.ч. деловодство и архив. Посочва се интернет страницата с линк към електронната деловодна система.

(6) Съответната арбитражна институция предоставя достъп до деловодната система на арбитража съгласно чл. 46а, ал. 2 и чл. 52, ал. 2 от Закона за арбитража. Потребителското име се посочва в електронното заявление, а паролата се изпраща по електронна поща на специален електронен адрес на Министерството на правосъдието: arbitrage@justice.government.bg. В случай че заявлението за вписване на арбитражна институция бъде отхвърлено, достъпът се деактивира.

(7) Към заявлението се прилага декларация по образец съгласно приложение № 2, подписана от законния представител на заявителя, за истинността на заявените обстоятелства и за приемането на представените актове по ал. 4. Когато заявлението се подава от пълномощник, той прилага изрично пълномощно, с което е овластен да подаде заявлението. Прилага се и документ за внесена държавна такса.

(8) Документите по ал. 5 и 7 могат да бъдат подписани саморъчно или с квалифициран електронен подпис от представляващия юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция.

Чл. 5. (1) По партидата на постоянната арбитражна институция се вписват данните по чл. 4, ал. 2, т. 4 за всеки арбитър, извън списъка на арбитражната институция, назначен по конкретно дело, с посочване на номера на делото и имената/наименованието на страните по него.

(2) Заявлението се подава от представляващия юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция, или от пълномощник с изрично пълномощно. Пълномощник може да бъде и арбитърът, във връзка с чието участие се прави вписването.

(3) Заявлението съдържа:

1. данни за подателя по чл. 4, ал. 2, т. 1;

2. данни за вписана в Регистъра арбитражна институция и за юридическото лице, към което е учредена – наименование и ЕИК;

3. имена или наименования на страните по делото, в което ще участва външен арбитър, и техните адреси;

4. номер на делото;

5. данни за арбитъра по чл. 4, ал. 2, т. 4.

(4) Към заявлението се прилагат документите по чл. 4, ал. 3 и 7.

Раздел II
Заявление за вписване на арбитражно производство

Чл. 6. (1) Заявлението за вписване на обстоятелства относно арбитражно производство, образувано пред арбитраж, създаден за решаване на определен спор, или на арбитражно производство, образувано пред постоянна арбитражна институция със седалище извън територията на Република България, се подава от председателя на арбитражния състав по конкретното дело или от изрично упълномощено от него лице в 7-дневен срок от формирането му.

(2) Заявлението съдържа:

1. данни за заявителя по чл. 4, ал. 2, т. 1;

2. данни за арбитрите – име, професия, електронен адрес и телефон;

3. данни за страните по делото – име или наименование и адрес;

4. дата на постъпване на искането за разглеждане на спора (искова молба).

(3) Когато арбитражното производство е образувано пред чуждестранна арбитражна институция, посочват се нейните наименование, идентификационен номер, ако има такъв, и седалище.

(4) Когато производството е образувано за решаване на определен спор, за арбитрите се прилагат документите по чл. 4, ал. 3.

(5) Към заявлението за вписване на двата вида производства се прилагат:

1. искането за разглеждане на арбитражния спор (искова молба) и отговор на искането, ако е постъпил;

2. декларация за истинност на заявените обстоятелства съгласно приложение № 2, съответно приложение № 3;

3. пълномощно, ако заявлението се подава от упълномощено лице.

(6) Съобщението за предстоящо открито заседание за разглеждане на арбитражното дело с посочване на дата и начин на провеждане, както и арбитражното решение се представят със заявление за представяне на документи, което се подава след насрочване на делото, съответно след постановяване на решението.

Раздел III
Заявление за вписване на промени в обстоятелствата

Чл. 7. (1) В 7-дневен срок от настъпване на промяна във вписаните обстоятелства относно арбитражна институция, юридическото лице, към което е учредена, или относно арбитър, се подава заявление за вписване на промяната по реда на чл. 4, ал. 1.

(2) Подава се заявлението по чл. 4, ал. 1, в което се посочват данните по чл. 4, ал. 2 относно променените обстоятелства.

(3) Когато промяната се състои във включване на нови арбитри в списъка на арбитражна институция, за тях се попълват данните по чл. 4, ал. 2, т. 4 и се представят документите по чл. 4, ал. 3.

(4) При изменение в правилника или тарифата на арбитражна институция изменените актове, заверени за вярност, се прилагат в цялост, заедно с решение за тяхното приемане.

(5) Към заявлението се прилагат документите по чл. 4, ал. 7.

Чл. 8. (1) При допусната от заявителя грешка в предходно заявление се подава заявлението по чл. 4, ал. 1, като се посочват само данните по чл. 4, ал. 2, които се коригират.

(2) Към заявлението се прилагат документите по чл. 4, ал. 7.

(3) Ако грешката е допусната от служител на Министерството на правосъдието, тя се поправя служебно.

Чл. 9. (1) Чрез заявление за подаване на документи относно вписана арбитражна институция или вписано производство се представят допълнителни документи, които законът изисква, без да са необходими за регистрацията.

(2) Заявлението съдържа данни за подателя по чл. 4, ал. 2, т. 1 и поле за пояснителен свободен текст. Към него се прилагат съответните документи.

(3) По реда на този член в Регистъра се прилагат постановеното арбитражно решение в производствата по чл. 2, ал. 1, т. 2 и 3, както и отговорът на исковата молба и съобщението за предстоящо открито арбитражно заседание, ако не са могли да бъдат представени при подаване на първоначалното искане за вписване на производството по чл. 6.

(4) Във всички случаи по този член към заявлението се прилагат декларация по чл. 4, ал. 7, съответно по чл. 6, ал. 5, т. 2, и пълномощно, ако заявлението се подава от пълномощник. Държавна такса не се дължи.

Раздел IV
Заявление за заличаване на арбитраж

Чл. 10. (1) Арбитражна институция се заличава при настъпване на някое от основанията, посочени в чл. 6д, ал. 1 от Закона за арбитража.

(2) Заличаването по искане на юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция, се извършва въз основа на заявление от представляващия юридическото лице. Заявлението може да бъде подадено и от пълномощник с изрично пълномощно с нотариално удостоверяване на подписа на упълномощителя.

(3) Заявлението за заличаване съдържа данните по чл. 4, ал. 2, т. 1 на законния представител, съответно пълномощника, данни за арбитражната институция, чието заличаване се иска, и на юридическото лице, към което е учредена, и изрично искане за заличаване. Посочване на причините за искането не е задължително.

(4) Към заявлението се прилагат документите по чл. 4, ал. 7.

Чл. 11. (1) При прекратяване на юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция, заличаването се извършва служебно или по искане на заинтересовано лице.

(2) При осъществяване на предпоставките по чл. 52, ал. 6 от Закона за арбитража служебното заличаване се извършва след влизане в сила на решението на министъра на правосъдието.

Глава трета
РАЗГЛЕЖДАНЕ И ПРОИЗНАСЯНЕ ПО ЗАЯВЛЕНИЕТО

Чл. 12. (1) Служителите на Министерството на правосъдието, на които това е възложено съгласно чл. 3, разглеждат подадените заявления по реда на постъпването им.

(2) Въз основа на представените документи и с помощта на достъпните информационни системи служителят проверява:

1. пълнотата на подадените в заявлението данни и на приложените към него документи;

2. истинността на данните относно юридическото лице, към което се създава арбитражна институция, както и относно чуждестранната арбитражна институция;

3. представителната власт на подателя (когато е представител на юридическо лице или пълномощник);

4. дали са спазени изискванията на Закона за арбитража относно арбитражната институция, чието вписване в Регистъра е заявено;

5. дали са спазени изискванията на Закона за арбитража относно арбитрите, посочени в списъка на арбитражната институция, както и такива извън списъка, назначени за конкретно дело;

6. дали са спазени изискванията на Закона за арбитража относно арбитрите при арбитраж, образуван за решаване на определен търговски спор;

7. съответствието на представените правила за устройството и организацията на арбитражната дейност със Закона за арбитража;

8. други изисквания на закона.

(3) При констатирани недостатъци или пропуски в заявлението до изтичане на срока за произнасяне по чл. 6г, ал. 1 от Закона за арбитража на заявителя се изпраща съобщение, в което се посочват констатираните недостатъци с указание да бъдат отстранени в 7-дневен срок от получаване на съобщението. Указанията се оповестяват в секция „Съобщения“ на Регистъра и се смятат за получени в деня на отваряне на съответното съобщение. Кратко съобщение за наличието на произнасяне по заявлението се изпраща и на електронния адрес, посочен от заявителя.

(4) В срока по ал. 3 заявителят може да подаде заявление за изпълнение на указания, което се разглежда в срока и по реда на предходните алинеи. Повторно съобщение с указания за отстраняване на недостатъци не се изпраща.

(5) Използва се заявлението по чл. 4, ал. 1, като заявителят попълва само тези данни, за които се отнасят дадените указания, и прилага необходимите документи. Със заявлението не може да се заявяват други промени и корекции освен изрично указаните.

(6) Към заявлението по ал. 4 се прилага декларация за истинност съгласно приложение № 2 или приложение № 3 и пълномощно, когато заявлението се подава от пълномощник. Държавна такса не се дължи.

Чл. 13. (1) В случай че недостатъци не са установени или установените са отстранени в срок, министърът на правосъдието се произнася с мотивирано решение за вписване в 7-дневен срок от постъпване на заявлението, съответно на коригиращото заявление.

(2) Ако в указания срок не постъпи коригиращо заявление или повторно са налице недостатъци, министърът на правосъдието се произнася с мотивиран отказ за вписване в 7-дневен срок от изтичане на срока за подаване на коригиращо заявление, съответно от неговото постъпване.

(3) Кратко съобщение за наличието на произнасяне по заявлението се изпраща на посочения от заявителя електронен адрес, а самото решение се достъпва в секция „Съобщения“ в партидата на заявителя. Решението се смята за получено в деня на отваряне на съобщението, съдържащо решението.

Чл. 14. (1) Когато заявлението за вписване на арбитражна институция, арбитражно производство или арбитър се уважава, вписването се извършва незабавно въз основа на решението на министъра на правосъдието.

(2) Ако е заявено вписване на арбитражна институция и са налице недостатъци относно някой от арбитрите, които не са отстранени в срок, арбитражната институция се вписва без съответния арбитър. Той се вписва допълнително въз основа на влязло в сила съдебно решение.

Глава четвърта
ДОСТЪП И СЪХРАНЯВАНЕ НА РЕГИСТЪРА

Раздел I
Достъп до Регистъра

Чл. 15. Регистърът се води по начин, който гарантира сигурността на съдържащата се в него информация съгласно Закона за киберсигурност и чл. 12, ал. 4 от Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (ДВ, бр. 5 от 2017 г.).

Чл. 16. (1) Електронният достъп до вписаните обстоятелства е свободен и безплатен в частта относно арбитражните институции, имената и професиите на арбитрите към тях. Останалите данни и документи в Регистъра са достъпни само за министъра на правосъдието и за лицата, на които е възложил воденето му, за Инспектората към министъра на правосъдието по Закона за съдебната власт и за съда.

(2) Министерството на правосъдието предоставя постоянен достъп до Регистъра на администраторите на Върховния касационен съд, съответно на всеки окръжен съд, които по приложимия вътрешен ред осигуряват достъп на съдиите до Регистъра.

Чл. 17. (1) Достъп до електронната деловодна система на арбитражната институция се предоставя на съдии от Върховния касационен съд и на съдии от окръжните съдилища и Софийския градски съд с оглед разглеждане на искове по чл. 47 и издаване на изпълнителен лист по чл. 51, ал. 1 и 2 от Закона за арбитража.

(2) Искането за достъп се изготвя и подписва с квалифициран електронен подпис от председателя или член на съдебния състав от Върховния касационен съд, съответно от съдията от окръжния съд, на когото е разпределено делото. Искането се изпраща на електронния адрес на арбитража, посочен в Регистъра. За целите на комуникация със съда арбитражната институция може да посочи отделен електронен адрес.

(3) Арбитражната институция предоставя искания достъп в рамките на деня, когато е постъпило искането, чрез системата за сигурно електронно връчване, освен ако между съответните съд и арбитраж е уговорен друг сигурен начин за предоставяне на достъп.

Чл. 18. Решенията на Върховния касационен съд, с които се отменя или обявява за нищожно арбитражно решение, както и разпорежданията на окръжния съд, с които се отказва издаване на изпълнителен лист въз основа на арбитражно решение, се изпращат съгласно чл. 49, ал. 2 и чл. 51, ал. 3 от Закона за арбитража на Министерството на правосъдието на електронния адрес, посочен в чл. 4, ал. 5. Информацията за тях се прилага служебно към партидата на съответната арбитражна институция.

Раздел II
Справки от Регистъра

Чл. 19. (1) Регистърът осигурява възможност за извършване на справки чрез публичен интерфейс. Извършването на справки за вписаните обстоятелства може да се осъществява и чрез информационната система за обмен на справочна и удостоверителна информация (RegiX).

(2) Справките чрез публичния интерфейс на Регистъра се извършват чрез търсене по следните критерии:

1. наименование на юридическо лице, към което е създадена арбитражна институция;

2. уникален идентификатор по ЕИК в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или по БУЛСТАТ в регистър БУЛСТАТ на юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция;

3. наименование на арбитражна институция;

4. имена на арбитър;

5. имена на страна по дело;

6. период от време.

(3) Справката по имена на страна по дело предоставя данни за наличието и броя на арбитражни дела, образувани пред арбитраж, създаден за решаване на определен спор, или пред постоянна арбитражна институция със седалище извън територията на Република България.

Чл. 20. (1) Регистърът предоставя следните административни услуги срещу заплащане на такса:

1. вписване или заличаване на арбитраж като постоянна институция;

2. вписване на промени в обстоятелствата относно вписана постоянна институция;

3. вписване на обстоятелства относно арбитражни производства, образувани пред арбитраж, създаден за решаване на определен спор, или пред постоянна арбитражна институция със седалище извън територията на Република България, както и на арбитри извън списъка на арбитража;

4. издаване на удостоверение за вписана постоянна арбитражна институция;

5. извършване на писмена справка за вписани обстоятелства;

6. издаване на заверено копие на хартиен носител от електронен образ на заявление или приложения към него.

(2) Удостоверение за вписана постоянна арбитражна институция се издава по искане на юридическото лице, към което е създадена. В заявлението се посочват:

1. данни на подателя по чл. 4, ал. 2, т. 1;

2. данни на юридическото лице, към което е създадена арбитражната институция: наименование и ЕИК;

3. регистрационен номер на арбитражната институция;

4. уточнение дали в удостоверението да бъде включен и списък на вписаните към институцията арбитри.

(3) Писмена справка се издава:

1. за вписан арбитър към постоянна арбитражна институция – по негово искане; заявлението съдържа данни за подателя по чл. 4, ал. 2, т. 1, регистрационен номер на арбитражната институция и съдържание на искането;

2. за вписано арбитражно производство, образувано пред арбитраж, създаден за решаване на определен спор, или пред постоянна арбитражна институция със седалище извън Република България – по искане на арбитър или на страна, участващи в съответното производство; заявлението съдържа: данни за подателя по чл. 4, ал. 2, т. 1; данни за вида на производството, по което се иска справка.

(4) Услугата по ал. 1, т. 6 се предоставя на лицето, подало или от чието име е подадено заявлението, копие от което се иска. В заявлението се посочват данни за подателя по чл. 4, ал. 2, т. 1, регистрационен номер на арбитражната институция, съдържание на искането с посочване на заявлението, от което се иска копие.

(5) Административните услуги по ал. 1, т. 4 – 6 се предоставят в срок до пет работни дни.

Чл. 21. (1) Заявлението за предоставяне на административна услуга по чл. 20, ал. 1, т. 4 – 6 се подава в електронна форма през публично достъпен интерфейс на интернет страницата на Министерството на правосъдието. Идентифицирането на заявителя се извършва със средство за електронна идентификация по смисъла на § 1, т. 44 от допълнителните разпоредби на Закона за електронното управление.

(2) Заявление по ал. 1 може да бъде подадено и в писмена форма в деловодството на Министерството на правосъдието.

Чл. 22. Издадените документи се подписват от служител, определен със заповедта на министъра на правосъдието по чл. 3. Издадените в електронна форма документи се подписват с квалифициран електронен подпис съгласно чл. 2, т. 1 от Наредбата за удостоверенията за електронен подпис в администрациите (ДВ, бр. 48 от 2008 г.).

Раздел III
Съхраняване на Регистъра

Чл. 23. (1) Създаването на резервни копия и архивирането на данните от Регистъра се извършват съгласно действащото законодателство.

(2) Данните в партидата и електронното дело се съхраняват 10 години след заличаване на арбитражната институция, съответно 5 години от прилагане на решението по арбитражно производство, образувано пред чуждестранна арбитражна институция или пред арбитраж, създаден за решаване на определен спор.

(3) След изтичане на сроковете по ал. 2 всички данни се заличават от Регистъра.

Чл. 24. (1) Регистърът осъществява обмен на данни с регистър БУЛСТАТ и търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел при спазване на принципите на оперативна съвместимост.

(2) За осигуряването на условия за функционирането на Регистъра служителите може да извършват справки чрез отдалечен достъп чрез информационната система за обмен на справочна и удостоверителна информация (RegiX) до следните данни в регистъра на населението – Национална база данни „Население“: име, ЕГН, дата и място на раждане, постоянен и настоящ адрес на лицата, както и чрез ЦАИС „Съдебен статус“ и регистрите за несъстоятелност на търговци, предприемачи и физически лица.

Чл. 25. Отказът за предоставяне на административна услуга от Регистъра може да се оспорва при условията и по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Наредбата се издава на основание чл. 6а, ал. 5 и чл. 6в, ал. 5 от Закона за арбитража.

§ 2. Наредбата влиза в сила от 3 декември 2025 г.

Министър: Георги Георгиев

Приложение № 1 към чл. 4, ал. 3, т. 2

ДЕКЛАРАЦИЯ
по чл. 11, ал. 4, т. 3, 4 и 5 от Закона за арбитража

Подписаният/ата ............................................................................................................................................... ,

                                    (име, презиме и фамилия)

ЕГН/ЛНЧ/дата на раждане за чужденец/....................................................................................................... ,
постоянен адрес:................................................................................................................................................. ,

настоящ адрес:.................................................................................................................................................... ,

л.к. №.…, издадена на ……….. от МВР ........................................................................................................... ,

в качеството ми на арбитър към/член на управителен орган на ..........................................................

............................................................................................................................................................................... ,

(посочва се наименованието на юридическото лице, към което е създадена арбитражна институция)

ЕИК: …….................……….., седалище и адрес на управление:.................................................................. ,

ДЕКЛАРИРАМ, ЧЕ:

1. имам ……….. години професионален стаж;

2. не съм лишен от правото да упражнявам определена професия или дейност или да заемам определена длъжност;

3. не съм в производство по несъстоятелност или невъзстановен в правата си несъстоятелен; не съм осъждан за банкрут (за лица, които не са граждани на Република България).

Известно ми е, че за деклариране на неверни обстоятелства нося наказателна отговорност по чл. 313, ал. 1 от Наказателния кодекс.

.......................

      (дата)

гр. .................                                                                             ДЕКЛАРАТОР: ……......…….

Приложение № 2 към чл. 4, ал. 7

ДЕКЛАРАЦИЯ
по чл. 4, ал. 7 от Наредбата за условията и реда за водене, достъп и съхраняване на Регистъра на арбитражите

Подписаният/ата ............................................................................................................................................... ,

                                    (име, презиме и фамилия)

ЕГН/ЛНЧ/дата на раждане за чужденец/...................................................................................................... ,

постоянен адрес:................................................................................................................................................. ,

настоящ адрес:.................................................................................................................................................... ,

л.к. №.…, издадена на ……….. от МВР ........................................................................................................... ,

в качеството ми на представляващ/председател на арбитражния състав при:

(вярното се подчертава)

............................................................................................................................................................................... ,

(посочва се наименованието на юридическото лице, към което е създадена арбитражна институция)

ЕИК: …….................……….., седалище и адрес на управление: .................................................................. ,

представлявляващи ........................................................................................................................................... ,

електронен адрес: ............................................................................................................................................. ,

ДЕКЛАРИРАМ, ЧЕ:

1. заявените от мен обстоятелства в заявлението са истинни;

2. приложените към заявлението копия са верни със съответните оригинални документи;

3. представените от мен със заявлението правила за устройството и организацията на арбитражната дейност и тарифа за таксите и разноските, които се събират при осъществяване на дейността, са приети от управителния орган на арбитражната институция (когато е приложимо).

.......................

      (дата)

гр. .................                                                                             ДЕКЛАРАТОР: ……......…….

 

Приложение № 3 към чл. 6, ал. 5, т. 2

ДЕКЛАРАЦИЯ
по чл. 6, ал. 5, т. 2 от Наредбата за условията и реда за водене, достъп и съхраняване на Регистъра на арбитражите

Подписаният/ата ............................................................................................................................................... ,

                                    (име, презиме и фамилия)

ЕГН/ЛНЧ/дата на раждане за чужденец/.................................................................................................... ,
постоянен адрес:................................................................................................................................................. ,

настоящ адрес:.................................................................................................................................................... ,

л.к. №.…, издадена на ……….. от МВР ........................................................................................................... ,

в качеството ми на председател на арбитражния състав при: ................................................................ ,

(посочва се наименованието на чуждестранната арбитражна институция)

идентификационен номер (ако има такъв):

............................................................................................................................................................................... ,

седалище и адрес на управление: .................................................................................................................. ,

електронен адрес: ............................................................................................................................................. ,

ДЕКЛАРИРАМ, ЧЕ:

1. заявените от мен обстоятелства относно заявителя, арбитрите и арбитражната институция са верни;

2. заявените от мен обстоятелства относно страните съответстват на приложените документи.

.......................

      (дата)

гр. .................                                                                             ДЕКЛАРАТОР: ……......…….

 

6652