Министерство на транспорта и съобщенията
брой: 93, от дата 22.11.2022 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВАстр.19


Изменения на Международния кодекс за разширени проверки при прегледи за освидетелстване на корабите за насипни товари и нефтени танкери, 2011 г. (ESP Code)

МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА И СЪОБЩЕНИЯТА

Изменения на Международния кодекс за разширени проверки при прегледи за освидетелстване на корабите за насипни товари и нефтени танкери, 2011 г. (ESP Code)

(Приети с Резолюция MSC.483(103) на Комитета по морска безопасност на Международната морска организация на 13 май 2021 г. В сила за Република България от 1 януари 2023 г.)

Комитетът по морска безопасност,

Като припомня член 28, буква b) от Конвенцията за Международната морска организация относно функциите на Комитета,

Като припомня също така Резолюция A.1049(27), с която Асамблеята прие Международния кодекс за разширени проверки при прегледи за освидетелстване на корабите за насипни товари и нефтени танкери, 2011 г. (ESP Code 2011), който стана задължителен съгласно глава XI-1 от Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море от 1974 г. („Конвенцията“),

Като припомня отново член VIII, буква b) и правило XI-1/2 от Конвенцията относно процедурата за изменение на ESP Code от 2011 г.,

След като разгледа на своята 103-та сесия измененията на ESP Code от 2011 г., предложени и разпространени в съответствие с член VIII, буква b), подточка i) от Конвенцията,

1 Приема в съответствие с член VIII, буква b), подточка iv) от Конвенцията изменения на ESP Code от 2011 г., чийто текст е изложен в приложението към настоящата резолюция;

2 Определя в съответствие с член VIII, буква b), (vi),(2),(bb) от Конвенцията, че посочените изменения се считат за приети на 1 юли 2022 г., освен ако преди тази дата повече от една трета от договарящите се правителства по Конвенцията или договарящи правителства, чиито комбинирани търговски флоти представляват не по-малко от 50 % от брутния тонаж на световния търговски флот, са уведомили генералния секретар за своите възражения срещу измененията;

3 Приканва договарящите се правителства по Конвенцията да отбележат, че в съответствие с член VIII, буква b), подточка vii), точка 2 от Конвенцията измененията влизат в сила на 1 януари 2023 г. след приемането им в съответствие с параграф 2 по-горе;

4 Отправя искане към генералния секретар за целите на член VIII, буква b), подточка v) от Конвенцията да предаде заверени копия на настоящата резолюция и текста на измененията, съдържащи се в приложението, на всички договарящи правителства по Конвенцията;

5 Също така отправя искане към генералния секретар да изпрати копия от настоящата резолюция и приложение към членовете на организацията, които не са договарящи правителства по Конвенцията.

Приложение

Изменения на Международния кодекс за разширени проверки при прегледи за освидетелстване на корабите за насипни товари и нефтени танкери, 2011 г. (ESP Code)

ПРИЛОЖЕНИЕ B

КОДЕКС ЗА РАЗШИРЕНИ ПРОВЕРКИ ПРИ ПРЕГЛЕДИ ЗА ОСВИДЕТЕЛСТВАНЕ НА НЕФТЕНИ ТАНКЕРИ

Част А

КОДЕКС ЗА РАЗШИРЕНИ ПРОВЕРКИ ПРИ ПРЕГЛЕДИ ЗА ОСВИДЕТЕЛСТВАНЕ НА НЕФТЕНИ ТАНКЕРИ С ДВОЕН КОРПУС

Приложение 2

Минимални изисквания за измерване на дебелина при подновителни прегледи на двукорпусни нефтени танкери

1 В таблицата „Минимални изисквания за измерване на дебелина при подновителни прегледи на двукорпусни нефтени танкери“ колоната за „Подновителен преглед № 1“ се заменя със следното:

„1 Съмнителни зони“.

7240