Министерски съвет
брой: 94, от дата 5.11.2024 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТстр.3


Постановление № 377 от 1 ноември 2024 г. за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за държавната финансова инспекция, приет с Постановление № 197 на Министерския съвет от 2006 г.

 

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 377 ОТ 1 НОЕМВРИ 2024 Г.
за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за държавната финансова инспекция, приет с Постановление № 197 на Министерския съвет от 2006 г. (обн., ДВ, бр. 65 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 20 от 2008 г., бр. 30 от 2009 г., бр. 92 от 2011 г. и бр. 60 и 63 от 2014 г.)
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В чл. 4 се правят следните изменения:
1. В ал. 1, в основния текст думите „Молбите, жалбите“ се заменят с „Жалбите“, а думите „по факс“ и запетаята след тях се заличават.
2. В ал. 2 думите „Молбите, жалбите“ се заменят с „Жалбите“.
3. В ал. 3 думата „молби“ и запетаята след нея се заличават.
§ 2. В чл. 5 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думата „молби“ и запетаята след нея се заличават.
2. В ал. 2 думата „молбите“ и запетаята след нея се заличават.
3. В ал. 6 и 7 думата „молбата“ и запетаята след нея се заличават.
§ 3. В чл. 8в, ал. 4 думата „молби“ и запетаята след нея се заличават.
§ 4. В чл. 9 т. 6 се изменя така:
„6. издава заповеди за извършването на насрещни проверки, както и заповеди за тяхното изменение и отмяна;“.
§ 5. В чл. 14 се създава ал. 6:
„(6) Заповедите по ал. 1 и 4 могат да се създават като електронен документ съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 година относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (OB, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.“
§ 6. В чл. 20 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Докладът за извършената финансова инспекция, когато не е електронен документ, се съставя в два еднообразни екземпляра и се регистрира в деловодството на агенцията. Когато докладът е съставен като електронен документ, той се подписва с квалифициран електронен подпис и се регистрира в деловодството на агенцията.“
2. В ал. 2 думата „завеждането“ се заменя с „регистрирането“.
3. Създават се нови ал. 3 и 4:
„(3) В случаите по ал. 1, изречение второ докладът се връчва на проверяваната организация или лице по електронен път при използване на квалифициран електронен подпис на лицата по ал. 4, електронен печат по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и/или по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление. Докладът се смята за връчен, когато адресатът изпрати потвърждение за получаването му чрез обратно електронно съобщение, активиране на електронна препратка или изтеглянето му от информационната система на компетентната администрация. Срокът за представяне на писмено становище по чл. 17, ал. 2 от закона започва да тече от датата на връчване.
(4) Връчването по ал. 3 се извършва от финансов инспектор и/или автоматично от администрацията на агенцията.“
4. Досегашните ал. 3 и 4 стават съответно ал. 5 и 6.
5. Създава се ал. 7:
„(7) Констатациите по ал. 6 и доказателствата към тях може да се връчват на лицата, извършили описаните в констатациите нарушения, по електронен път при използване на квалифициран електронен подпис на лицата по ал. 4, електронен печат по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и/или по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление. Връчването се извършва при условията и по реда на ал. 3. Когато в 7-дневен срок от изпращането липсва потвърждение за получаване на копията от констатациите и от доказателствата чрез обратно електронно съобщение, активиране на електронна препратка или не са изтеглени от информационна система, документите се разпечатват на хартиен носител и се връчват при условията и по реда на ал. 6. Лицата могат да представят писмено становище по констатациите в 14-дневен срок от датата на връчване.“
6. Досегашната ал. 5 става ал. 8.
§ 7. В чл. 21, ал. 1 се създава изречение второ: „Когато докладът е електронен документ, заключението също се съставя като електронен документ и се подписва с квалифициран електронен подпис.“
§ 8. Създава се чл. 22а:
„Чл. 22а. (1) Докладът по чл. 20 и мотивираното писмено заключение по чл. 21 се публикуват на интернет страницата на агенцията в 14-дневен срок от изготвяне на заключението, при което не се разкрива информация, представляваща търговска тайна, или информация, защитена по силата на закон.
(2) Алинея 1 не се прилага, когато докладът и заключението са изпратени на органите на прокуратурата, докато агенцията не бъде уведомена от тях за отпадане на пречките за публикуване на информацията. Докладът и заключението се публикуват в 14-дневен срок от датата на уведомяване.
(3) При настъпила промяна след приключване на финансовата инспекция, включително свързана с административнонаказателно и/или начетно производство, информацията по ал. 1 се актуализира в 7-дневен срок от настъпването на новите обстоятелства.“
§ 9. В чл. 24, ал. 2 се създава изречение второ: „За заповедта за насрещна проверка може да се прилага съответно чл. 14, ал. 6.“
§ 10. В чл. 24а се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 4 след думата „управление“ се добавя абревиатурата „ЕИК“ и се поставя наклонена черта, а думите „местожителство и постоянен“ се заличават.
2. Алинея 5 се изменя така:
„(5) Искането се изпраща по пощата или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и/или по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление.“
§ 11. В чл. 24б се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 5 и 8 след думата „управление“ се добавя абревиатурата „ЕИК“ и се поставя наклонена черта, а думите „местожителство и постоянен“ се заличават.
2. Алинея 9 се изменя така:
„(9) Искането се изпраща по пощата или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и/или по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление.“
§ 12. В чл. 25, ал. 1 думата „дава“ се заменя с „или упълномощени от него длъжностни лица дават“.
§ 13. В чл. 26, ал. 1, в основния текст думите „може да прави“ са заменят с „или упълномощени от него длъжностни лица могат да правят“.
§ 14. В чл. 27 думите „може да предлага“ се заменят с „или упълномощени от него длъжностни лица могат да предлагат“.
§ 15. В чл. 36 се създава изречение второ: „Уведомяването може да се извършва и по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и/или по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление.“
§ 16. В чл. 43, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 1 след думата „седалище“ се добавя абревиатурата „ЕИК“ и се поставя наклонена черта.
2. В т. 3 думите „местожителство и“ и думите „данни от личната карта“ се заличават.
§ 17. В чл. 45, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се ново изречение второ: „Когато актът за начет е съставен срещу кмет на община, заместник-кмет на община или друго длъжностно лице от община, той се съставя в пет еднообразни екземпляра, като един екземпляр се изпраща и на общинския съвет.“
2. Досегашното изречение второ става изречение трето.
§ 18. В чл. 52в се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 3 след думата „управление“ се добавя абревиатурата „ЕИК“ и се поставя наклонена черта, а думите „местожителство и постоянен“ се заличават.
2. Алинея 4 се изменя така:
„(4) Искането се изпраща по пощата или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и/или по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление.“
§ 19. В чл. 52г се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 3 и 6 след думата „управление“ се добавя абревиатурата „ЕИК“ и се поставя наклонена черта, а думите „местожителство и постоянен“ се заличават.
2. Алинея 7 се изменя така:
„(7) Искането се изпраща по пощата или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и/или по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление.“
Преходни и заключителни разпоредби
§ 20. Започналите и незавършили до влизане в сила на постановлението производства и дейности, свързани с последващи мерки по закона, се довършват по досегашния ред.
§ 21. Постановлението влиза в сила в едномесечен срок от обнародването му в „Държавен вестник“.
Министър-председател: Димитър Главчев
Главен секретар на Министерския съвет: Габриела Козарева
7101