Министерство на туризма
брой: 71, от дата 29.8.2025 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВАстр.63


Споразумение между правителството на Република България и Световната организация по туризъм (СОТ към ООН) за провеждане на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм на СОТ

МИНИСТЕРСТВО НА ТУРИЗМА

СПОРАЗУМЕНИЕ
между правителството на Република България и Световната организация по туризъм (СОТ към ООН) за провеждане
на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм на СОТ
(Ратифицирано със закон, приет от 51-вото Народно събрание на 24 юли 2025 г. – ДВ, бр. 63 от 2025 г.
В сила от 6 август 2025 г.)

Във връзка с провеждането/домакинството на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм на СОТ към ООН (наричано по-долу „събитието/конференцията/... и т.н.“ или „срещата“) в гр. Пловдив, България, в периода 6 – 7 октомври 2025 г. от правителството на Република България,

като взеха предвид, че Световната организация по туризъм (наричана по-нататък „СОТ към ООН“ или „Организацията“), представлявана от г-н Зураб Пололикашвили, генерален секретар, е специализирана агенция на Организацията на обединените нации и водеща публична международна организация в областта на туризма, с членство, обхващащо 166 държави и територии, и около 500 асоциирани членове, представляващи частния сектор, образователните институции, туристическите асоциации и местните туристически власти,

като взеха предвид, че правителството на Република България (наричано по-нататък [„правителството“]), надлежно представлявано от г-н Мирослав Боршош, министър на туризма на Република България, има волята и способността да е домакин на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм за СОТ.

Въз основа на изложеното по-горе страните се споразумяха за следното:

I
Привилегии, имунитети и услуги

1. Генералният секретар на Организацията кани участниците да присъстват на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм. Секретариатът ще предостави своевременно имената на тези, които приемат тази покана, на надлежно определените за тази цел от правителството органи, за да може пътуването и престоят им в тази страна да бъдат подготвени при възможно най-добри условия.

2. Настоящото споразумение се основава на член 32 от Устава на Световната организация по туризъм, който гласи следното: „Организацията се ползва на териториите на своите държави членки с привилегиите и имунитетите, необходими за осъществяване на нейните функции. Такива привилегии и имунитети могат да бъдат определени със споразумения, сключени от Организацията“, както и на Резолюция 662 (XXI) на двадесет и първото Общо събрание на СОТ към ООН.

3. Конвенцията за привилегиите и имунитетите на специализираните агенции от 1947 г. и приложение XVIII към нея (наричана по-долу „Конвенцията“), приета от седемнадесетото Общо събрание чрез Резолюция 545 (XVII), се прилага по отношение на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм.

4. Участниците ще се ползват с привилегиите и имунитетите, предоставени на делегатите на конференциите на специализираните агенции на ООН, както е предвидено в член V от Конвенцията.

5. Всички участници и всички лица, изпълняващи функции във връзка със срещата, имат право на безпрепятствено влизане и излизане от Република България. Правителството предприема подходящи мерки, за да улесни влизането, престоя и напускането на територията на страната на участниците, независимо от тяхната националност. Като жест на добра воля към СОТ към ООН и нейните членове правителството ще положи всички усилия, без да проявява дискриминация, за безплатно и незабавно издаване на необходимите визи.

6. На генералния секретар на Организацията се предоставят привилегиите и имунитетите, освобождаванията и услугите, предоставени на ръководителите на дипломатически мисии, както е предвидено в член VI от Конвенцията.

7. Длъжностните лица на Организацията ще се ползват и от привилегиите и имунитетите, предоставени на конференциите на специализираните агенции на Организацията на обединените нации, както е предвидено в членове VI и VIII от Конвенцията.

8. Без да се засягат разпоредбите на Конвенцията, всички участници и лица, изпълняващи функции във връзка със срещата, ще се ползват с привилегии и имунитети, услуги и съдействие, необходими за независимото изпълнение на техните функции във връзка със срещата.

II
Условия за организиране на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм

1. 9-ата Глобална конференция за винен туризъм за СОТ ще се проведе в гр. Пловдив, България, в периода 6 – 7 октомври 2025 г.

2. Правителството предоставя на Организацията за целите на тази 9-а Глобална конференция за винен туризъм персонал, офиси, оборудване за устен превод, офис обзавеждане и оборудване за размножаване на документите, необходими по време на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм, както е изброено в приложение I, което е неразделна част от настоящото споразумение. Тези дарения в натура се оценяват по справедливата им стойност, посочена в приложение II, към датата на сключване на настоящото споразумение. Освен ако не е уговорено друго, стоките в натура ще се върнат на съответната предоставяща страна след приключване на проекта1.

3. Правителството обезщетява и освобождава от отговорност Организацията по отношение на всякакви искове, претенции или искания за наранявания или щети, които биха могли да възникнат за лицата или съоръженията, предоставени от правителството, освен в случаите, когато такива наранявания или щети са причинени от груба небрежност или умишлено нарушение от страна на Организацията или нейни служители.

4. Конферентната зала, офисите и другите помещения, предоставени от правителството, представляват конферентната зона и се считат за обекти на СОТ към ООН по време на [конференцията/събитието], за времето на всеки допълнителен период, необходим за подготовката и приключването на дейностите по нея.

___________
[1] Приложимо само ако една от страните или и двете страни допринасят за проекта със стоки или услуги в натура, които не се заплащат със средства по проекта.

 

5. Страните могат да се споразумеят за външно спонсорство на срещата/конференцията/събитието с оглед повишаване на качеството и подобряване на организацията. Всяко спонсорство, договорено от една от страните, включително всички негови условия, подлежи на изрично писмено съгласие от другата страна.

6. Като се имат предвид задължителните стандарти за сигурност, изисквани от Департамента за безопасност и охрана на ООН (UNDSS), правителството предприема необходимите мерки за осигуряване на безопасността и охраната на делегатите, персонала и посетителите, участващи в събитието. Държавата домакин ще осигури защита, за да гарантира ефективното протичане на събитието в атмосфера на сигурност и спокойствие, без каквито и да било нарушения на сигурността, включително следните процедури:

• Проверка на местоположението на събитието (хотел/настаняване и място на провеждане на събитието) и периметъра, проверка на материалите за охрана и тяхната изправност, както и проверка на необходимия персонал за изготвяне на плана за сигурността.

• Проверка дали всички валидни мерки за сигурност за пожар, аварийни изходи и т.н. са в сила и се изпълняват на мястото и в периметъра му.

• Определяне на отговорник по сигурността, така че отдел „Сигурност“ в СОТ към ООН да може да поддържа връзка с него/нея по всяко време.

• Вземане на всички необходими мерки за сигурността на участниците по всяко време, особено в случай на ВИП лица (вземане, прехвърляне и настаняване).

• Прилагане на правилна система за достъп до мястото на събитието.

• Разпространение на съответната информация за сигурността на участниците. Тази информация трябва да обхваща основните норми за сигурност, които трябва да се спазват в случай на извънредни ситуации (план за евакуация), посочване на аварийните маршрути и изходи, местоположението на лечебните заведения, съответните номера за спешни случаи и др.

Ако изискванията за сигурност, установени от UNDSS, предвиждат подписването на меморандум за разбирателство, този меморандум се прилага като приложение към настоящото споразумение и се приема надлежно от двете страни.

7. Всяко използване на името и/или емблемата, знамето или съкращението на името на Организацията във връзка с [конференцията/събитието] подлежи на предварително искане от страна на Организацията и на писмено разрешение от Секретариата, включително на реда и условията за използване на знаци на СОТ към ООН.

8. Всяко изменение на настоящото споразумение или на което и да е приложение към него се извършва по взаимно съгласие на страните чрез подходящо допълнително писмо за споразумение.

9. СОТ към ООН не носи отговорност за никакви такси, разходи, данъци или разходи, свързани със срещата, или които е направила, нито поема отговорност във връзка с това Споразумение или предоставянето на вноските в натура на срещата. Всяка отговорност, произтичаща от или свързана с приноса в натура от страна на срещата под закрилата на това Споразумение, се отнася изключително към срещата, независимо от нейното естество, и никога няма да бъде прехвърляна на СОТ към ООН.

10. Средствата, стоките и/или услугите, получени по настоящото Споразумение, се администрират в съответствие с финансовите разпоредби, разпоредбите, правилата и политиките на СОТ към ООН.

11. Ако по което и да е време стане невъзможно за която и да е страна да изпълни което и да е от задълженията си по това Споразумение поради непреодолима сила, тази страна трябва да уведоми другата страна за съществуването на такава непреодолима сила и взаимно да се договори с другата страна за отлагането, прекъсването или прекратяването на Споразумението. Терминът непреодолима сила, както се използва тук, означава всяко събитие от непредвидим, неизбежен и неустоим характер, което възпрепятства, временно или определено, изпълнението на задълженията по Споразумението и оправдава отлагането, прекъсването или прекратяването на такова Споразумение.

12. Всеки спор, разногласие или иск, произтичащ от или във връзка с това Споразумение, или всяко негово нарушение, освен ако не е уреден чрез пряко договаряне, ще бъде уреден чрез арбитраж в съответствие с Арбитражните правила на UNCITRAL. Страните се съгласяват да бъдат обвързани от всяко арбитражно решение, постановено в съответствие с тази разпоредба като окончателно решение на всеки спор.

13. Нищо в това Споразумение или свързано с него не трябва да се счита за отказ от привилегиите и имунитетите на СОТ на ООН. Настоящото споразумение влиза в сила от датата на писменото уведомление, с което правителството на България ще информира СОТ към ООН по дипломатически път за приключването на вътрешните си процедури за влизане в сила на Споразумението. Това писмено уведомление трябва да бъде получено не по-късно от 15 дни преди началото на Конференцията.

14. Споразумението и неговите приложения се прилагат временно от датата на последното подписване до окончателното му влизане в сила.

Сключено в Мадрид, Испания, на 30 април 2025 г. в два оригинала на български и английски език, като в случай на конфликт между двете версии предимство има версията на английски език.

За правителството на Република България:
Мирослав Боршош,
министър на туризма

За Световната организация по туризъм:
Зураб Пололикашвили,
генерален секретар

ПРИЛОЖЕНИЕ І

A. СЪОРЪЖЕНИЯ И УСЛУГИ, КОИТО ЩЕ БЪДАТ ПРЕДОСТАВЕНИ ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО

I. Помещения и оборудване

1. Правителството предоставя помещенията, съоръженията и оборудването, изброени по-долу:

а) Една удобно разположена конферентна зала с капацитет до 300 участници (местни и международни), отговаряща на следните изисквания за местата и техническите изисквания:

– Подиум с място за около 6 – 8 участници в дискусията, разположени в кресла, подредени в стил полумесец, с масички за кафе и една катедра с микрофон;

– Участниците се настаняват във формат, който се определя след консултация със СОТ към ООН;

– Индивидуални микрофони на ревера или на слушалките за всеки участник в дискусията на подиума;

– Поне четири безжични микрофона за въпроси от публиката;

– Стандартно аудио-визуално оборудване за презентации (PowerPoint и видео), интуитивни бутони (за смяна на слайдове), голям таймер на подиума, за да могат изказващите се да спазват определеното време;

– Екран на подиума за изказващите се;

– Допълнителни големи екрани в цялата зала, за да се осигури видимост за всички участници, ако е необходимо;

– Две двойни кабини за симултанен превод, т.е. по една за всеки език за превод (английски, испански и френски, ще се потвърди допълнително), както и необходимото оборудване и техническа помощ за симултанен превод съгласно спецификациите на Международната асоциация на конферентните преводачи: https://aiic.org/site/world/about/profession/standards;

– Индивидуални слушалки за устен превод за всеки участник, включително за участниците в дискусията;

– Оборудване за видеозапис за запис и предаване на живо;

– Безплатен wifi във всички зони и високоскоростна интернет връзка, за да се осигури правилното функциониране на стрийминга;

– Банер с големи размери, указващ името, мястото и датите на конференцията на английски език, който да бъде монтиран на подиума;

– Осигуряване на мястото на провеждане на конференцията с табели на английски език, банери на конференцията и информационни щандове, както и с лога на евентуални спонсори на конференцията.

б) Необходимите зали с капацитет за провеждане на семинари/мастъркласове в различни групи до 300 участници, отговарящи на следните изисквания за местата за сядане и техническите изисквания:

– Един подиум с място за около 1 – 2 участници в дискусията;

– Участниците се настаняват във формат, който се определя след консултация със СОТ към ООН;

– Индивидуални микрофони за всеки участник в дискусията на подиума;

– Един безжичен микрофон за въпроси от публиката;

– Стандартно аудио-визуално оборудване за презентации (PowerPoint и видео) и интуитивни бутони за смяна на слайдове;

– Допълнителни големи екрани в цялата зала, за да се осигури видимост за всички участници, ако е необходимо;

– Кабини за устен превод, по една за всеки език за устен превод (английски, испански и френски, ще се потвърди допълнително);

– Wifi и добър достъп до интернет за презентациите.

в) Офис за генералния секретар, разположен на мястото на конференцията, оборудван по следния начин:

– Канапета и малка масичка за кафе;

– Заседателна маса за 6 – 8 души;

– Постоянно предлагане на вода, кафе и чай.

г) Офис за Секретариата на СОТ към ООН (вътрешна координация), в съседство с офиса на генералния секретар и в близост до залата за конференции, оборудван със:

– 3 маси със столове;

– 2 компютъра и 1 цветен принтер (свързан с двата компютъра);

– 1 фотокопирна машина с двустранно копиране със средна скорост;

– Скенер;

– Канцеларски материали (хартия, химикалки, маркери, ножици);

– Постоянно предлагане на вода, кафе и чай.

д) Зала за пресконференции, оборудвана със:

– 1 фон;

– Подиум с малки канапета/столове, микрофони и масички за максимум 4 души;

– 2 безжични микрофона за въпроси;

– Театрална подредба със седалки за представители на чуждестранния печат, както и за представители на националния печат и делегати (максимум 30 места);

– Кабини за симултанен превод (ще бъдат определени) и слушалки за участниците;

– 1 маса за документация.

е) Работна зала/зона за медиите и участниците, оборудвана със:

– Работни места с контакти за лаптопи;

– 1 принтер (свързан с компютър);

– 1 маса за документация.

ж) ВИП зона, подходящо обзаведена за министри и високопоставени личности, с възможност за сервиране на кафе.

з) Бюро за регистрация, което ще бъде разположено извън конферентната зала, включително работни места за регистрация (включително 1 за международни участници и 1 за представители на печата).

и) Информационно бюро за 3 души (включително 1 за местна туристическа информация) с поне едно табло за обяви до него за публикуване на всякаква информация, която представлява интерес за делегатите (като например трансфери).

к) Подходящи указателни табели, включително табели на вратите на офисите и заседателните зали, както и достатъчен брой табели за ориентиране на участниците в помещенията. Дизайнът и списъкът на знаците се представят за одобрение на Организацията в достатъчен срок.

л) Онлайн излъчване по време на цялата конференция.

м) Видеозапис и фотографиране по време на конференцията.

II. Местен персонал, отговорен за СОТ към ООН

1. Правителството предоставя на СОТ към ООН услугите на следния местен персонал:

а) Водещ на церемонията за цялото събитие, след консултация със СОТ към ООН.

б) Най-малко трима двуезични асистенти, които да отговарят за регистрацията на място.

в) Информационни бюра в официалните хотели и на летището с хостеси с добри познания по езиците на конференцията.

г) Минимум 10 сътрудници по време на конференцията.

д) 2 техници, отговарящи за аудио-визуалното оборудване, записването и стрийминга, които да са на разположение по всяко време и да владеят добре английски език.

е) Двама официални фотографи, които да бъдат на разположение:

– По време на цялото събитие и социалните дейности, ако е необходимо.

– По време на официалната програма на генералния секретар.

Всички фотофайлове се споделят редовно със СОТ към ООН по време на събитието. Всички снимки или видеоклипове, направени по време на конференцията, са изключителна собственост на СОТ към ООН, която ще ги използва изключително за официални цели. Правителството ще ползва безвъзмезден, неизключителен и непрехвърляем лиценз.

ж) Двама оператори за видеозапис и стрийминг.

з) Официално сертифицирани устни преводачи за симултанен превод на конференцията (за официалните езици на конференцията). За да се гарантира спазването на стандарта, преводачите могат да бъдат наети на място, при условие че са членове на Международната асоциация на конферентните преводачи (AIIC) и отговарят на изискванията на Организацията.

III. Услуги, които трябва да се предоставят на длъжностните лица на СОТ към ООН, лекторите и участниците

1. Правителството предоставя следните услуги:

А) Длъжностни лица на СОТ към ООН

Преди конференцията:

а) Транспорт в двете посоки, настаняване (включително закуска) и местни трансфери за максимум 2 души за най-малко 2 нощувки за предварително посещение на мястото на провеждане на конференцията с цел по-добра координация на организацията на конференцията, настаняването на участниците и социалната програма, както и установяване на работен контакт с местните организатори.

б) В съответствие със стандарта на ООН за пътувания с продължителност 9 часа или повече за директни полети и 11 часа или повече за индиректни полети могат да се издават самолетни билети в бизнес класа; за полети под тези прагове следва да се предоставят билети в икономична класа. Билетите следва да бъдат предоставени най-малко 30 дни преди съответните дати на пътуване.

По време на конференцията:

а) Транспорт в двете посоки и настаняване (включително закуска) за до 10 служители на СОТ към ООН за престой, според съответните им отговорности, между 4 и 8 дни, включително подготвителния период, работата на конференцията и операциите след конференцията. В съответствие със стандарта на ООН за пътувания с продължителност 9 часа или повече за директни полети и 11 часа или повече за индиректни полети могат да се издават самолетни билети в бизнес класа; за полети под тези прагове следва да се предоставят билети в икономична класа. Билетите следва да бъдат предоставени най-малко 30 дни преди съответните дати на пътуване.

б) Местен транспорт, включително до/от летище/хотел/аерогара, хотел/алея/хотел, както и до/от всяка социална дейност.

в) Един автомобил с англоговорящ шофьор, предоставен на генералния секретар на СОТ към ООН за времето на престоя му.

г) В зависимост от местоположението на събитието и настаняването на служителите на СОТ към ООН един микробус/автомобил/автомобили за екипа/екипите на СОТ към ООН, който/които да бъде/бъдат на разположение за подготвителните дни на събитието, ако е необходимо.

Б) Лектори и медии

а) Транспорт в двете посоки и настаняване (включително закуска) за до 20 международни лектори, договорени по взаимно съгласие на двете страни в съответствие с програмата на конференцията, за най-малко 3 нощувки или в съответствие с програмата на конференцията. В съответствие със стандарта на ООН за пътувания с продължителност 9 часа или повече за директни полети и 11 часа или повече за индиректни полети могат да се издават самолетни билети в бизнес класа; за полети под тези прагове следва да се предоставят билети в икономична класа. Билетите следва да бъдат предоставени най-малко 30 дни преди съответните дати на пътуване.

б) Двупосочен транспорт и настаняване (със закуска) за до 5 представители на медиите за отразяване на конференцията + 1 комуникационен персонал на СОТ към ООН, който ще бъде координиран между СОТ към ООН и домакина. Трябва да се изготви специална програма за избраните медии.

в) Местен транспорт, включително до/от летище/хотел/аерогара, хотел/алея/хотел, както и до/от всяка социална дейност, включително за ораторите, които сами покриват своите полети и настаняване (които не са включени в броя на лекторите, посочен в буква а) по-горе).

В) Всички участници

а) Местен транспорт, включително до/от летище/хотел/аерогара, хотел/алея/хотел, както и до/от всяка социална дейност. За ВИП участниците (министри/заместник-министри или равностойни на тях лица) трябва да бъде осигурен автомобил с водач за времето на престоя им.

IV. Други услуги

1. Правителството предоставя пряко следните услуги:

а) Гостоприемство:

 – Питейна вода за участниците и преводачите по време на цялата работа на конференцията (включително кабините за преводачи);

 – Кафе-паузи в съответствие с програмата; помещенията за кафе-паузите трябва да са в близост до залата на конференцията (до три кафе-паузи);

 – Коктейл/вечеря за добре дошли в навечерието на събитието (поне за всички международни участници);

 – Един или два обяда за създаване на мрежи в съответствие с програмата;

 – Заключителна вечеря или обяд (поне за всички международни участници);

 – Съдействие на координацията на обяд или вечеря с домакина на следващото издание на конференцията (покрива се от следващия домакин).

б) Хотелски стаи за участниците: Запазване на достатъчен брой стаи на преференциални цени за участниците в основния хотел на конференцията, както и в алтернативни хотели в близост, класифицирани в различни категории (3, 4 и 5 звезди). Домакинът договаря намалени цени с хотелите, обслужващи участниците в конференцията, за да улесни и осигури широко участие в конференцията. Информацията за хотелите ще бъде включена в общата информационна бележка, която ще бъде изготвена от СОТ към ООН.

в) Резервации: Резервациите за полети, хотели и трансфери следва да бъдат централизирани или в определена туристическа агенция, или в друг координационен център.

г) Съдействие на пътуването при пристигане (включително съдействие за издаване на визи) и при заминаване.

д) Въз основа на образеца и насоките, които ще бъдат предоставени от СОТ към ООН, проектиране и местно производство на конферентни и комуникационни материали, необходими за конференцията (т.е. служебни карти за участниците, фон, банери, указателни табели, програма, триизмерни надписи и всякакви други материали, свързани с конференцията, които може да са необходими). Дизайнът трябва да бъде представен за одобрение на Организацията достатъчно време преди това.

е) Кратко обобщаващо видео (1 минута) в края на последния ден на събитието с основните акценти от конференцията във формат, подходящ за споделяне в социалните медии.

ж) Популяризиране на конференцията и изпращане на покани до национални, регионални и местни заинтересовани страни, институции, предприятия, университети, медии.

з) Социална програма: Посещения с техническа цел на съответните проекти и програма за незадължителни обиколки (и всички разходи, свързани с програмата за незадължителни обиколки), които ще бъдат включени в общата информационна бележка, която ще бъде изготвена от СОТ към ООН.

и) Медицинско обслужване и услуги на туристически агенти.

Принципи на неутралност по отношение на климата и устойчивост

Домакинът и Организацията ще се стремят да намалят въздействието на събитието върху околната среда, като вземат предвид следния списък с препоръки:

а) Участниците и организаторите трябва да бъдат предварително уведомени, че срещата ще се стреми да намали до минимум въздействието върху околната среда. Това съобщение се включва в информационната бележка, изпратена от Организацията, и на уебсайта на Организацията.

б) За всички стоки, закупени за срещата, следва да се дава предимство на най-подходящите за околната среда алтернативи, произведени на местно ниво, които са налични на разумна цена.

в) Както домакинът, така и Организацията следва да се стремят да избягват необходимостта от използване на хартия и пластмаса. Използваните хартиени продукти (включително фина хартия, компютърна хартия, носни кърпички, тоалетна хартия, хартиени кърпи и хартия за гостите) следва да са с високо съдържание на рециклирана хартия (в идеалния случай 100 %) и да не съдържат изцяло или основно хлор (TCF или ECF).

г) Подаръците за участниците трябва да бъдат сведени до минимум, но когато се предоставят, да са минимално опаковани и да имат за цел да сведат до минимум използването на токсични материали.

д) Поканите и другите документи трябва да се изпращат по електронна поща и да се публикуват онлайн. Регистрацията на участниците също се извършва онлайн.

е) Следва да се предприемат стъпки за свеждане до минимум на въздействието върху околната среда на транспорта до/от срещата и по време на срещата, като се гарантира, че възможно най-голямо количество от енергията, използвана по време на срещата, идва от възобновяеми източници. Следва да се предприемат и мерки за намаляване на потреблението на вода и електроенергия. За предпочитане е бутилките за вода да бъдат изработени от рециклируем PET и да не съдържат BPA (без бисфенол А).

ж) Местата на провеждане се оценяват частично въз основа на техните политики и практики в областта на околната среда.

з) Предпочитат се хотели, които имат ефективни и всеобхватни политики и операции, щадящи околната среда.

Б. УСЛУГИ, ПРЕДОСТАВЯНИ ОТ СОТ към ООН

I. Участие в срещата

1. Организацията популяризира Конференцията, като се ангажира със следното:

а) Изпращане на съвместни официални писма с покани до официални получатели на СОТ към ООН, както и съответните напомняния, за да се осигури възможно най-високо ниво на участие.

б) Популяризиране на конференцията чрез публичност в бюлетина на СОТ към ООН, календара на международните туристически събития, уебсайта на СОТ към ООН, социалните медии и други комуникационни канали.

в) Разпространение сред избраните делегати на необходимата информация за мястото, за да се улесни тяхното присъствие при оптимални условия.

г) Проследяване на регистрацията на участници, които са официални делегати, представляващи държави членки, асоциирани членове и асоциирани членове на СОТ към ООН и координация с домакина относно информацията, получена от участниците, за по-нататъшна координация на логистиката.

д) Своевременно предоставяне на материали в необходимите електронни формати за последващо отпечатване и разпространение на участниците.

е) Създаване на уебстраница за събитие в уебсайта на СОТ към ООН, която включва информация за конференцията и връзка към официалния уебсайт за регистрация на конференцията.

ж) Регистрация: Управление и координиране на официалната страница за регистрация на Конференцията в координацията с домакина. Международните участници ще бъдат одобрени от СОТ към ООН. Списъкът на регистрираните участници ще бъде споделян редовно с домакина за одобрение на националните участници и за последваща координация на логистиката и комуникацията с всички участници.

з) СОТ към ООН ще координира медийните партньорства в консултация с домакина.

II. Логистика на срещата

а) СОТ към ООН ще координира с домакина логистиката на конференцията.

б) СОТ към ООН популяризира и разпространява информация относно Конференцията чрез международни срещи/програми, електронна поща, уебсайта на СОТ към ООН, социални медии и други канали.

в) СОТ към ООН ще предаде на участниците цялата логистична информация, свързана с Конференцията и техния престой (програми, трансфери, социални събития и др.).

III. Съдържание

а) СОТ към ООН ще изготви обща концептуална бележка за Конференцията в консултация с домакина. СОТ към ООН по-късно ще разработи програма, включително предложение за най-подходящите лектори, след консултации с домакина.

б) СОТ към ООН, в координация с домакина, ще покани лекторите и експертите и ще предостави необходимите насоки и брифинг за лекторите на всяка сесия, за да гарантира качеството на съдържанието и съответствието с взаимно договорената концептуална бележка.

в) СОТ към ООН ще предостави на домакина шаблонен дизайн на събитието и свързаните с него насоки, за да улесни дизайна на Конференцията и комуникационните материали, необходими за Конференцията (т.е. значки за участниците, фон, екрани, банери, табели, програма и т.н.).

г) СОТ към ООН ще подготви и актуализира необходимите документи за Конференцията (програма, прессъобщения, бюлетини, обща информация и др.), както и сценария за водещия на церемонията.

д) В края на събитието Организацията ще разпространи по електронен път въпросник за оценка сред участниците.

IV. Документация

V. Документация

a) СОТ към ООН ще публикува презентациите на лекторите на уебстраницата на Конференцията след събитието и ще ги направи достъпни за широката общественост.

б) СОТ към ООН отговаря за подготовката и публикуването на документа със заключенията на уебстраницата на Конференцията. Документът трябва да включва логото на домакина.

ПРИЛОЖЕНИЕ II. ДАРЕНИЯ В НАТУРА

Поместената по-долу таблица показва даренията в натура, които ще бъдат предоставени на 9-ата Глобална конференция за винен туризъм от Организацията и от правителството, заедно с тяхната справедлива стойност към датата на сключване на настоящото споразумение.

Дарения в натура, които ще бъдат предоставени на проекта от (акроним)

Описание

Брой
единици

Резултат

Дейност

Справедлива стойност
(евро)

Дата на доставка

Да се върне

а)

Имущество, машини и оборудване

 

 

 

65 000

 

 

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

б)

Нематериални активи

 

 

 

 

 

 

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

в)

Разходи за пътуване

32

 

 

60 000

 

 

 

Самолетни билети

 

 

 

 

 

 

 

Настаняване в хотел и други разходи за пътуване

32

 

 

14 000

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

г)

Право на ползване на обекти/места

5

 

 

6 000

 

 

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

д)

Други стоки и услуги

 

 

 

 

 

 

 

Коктейл за добре дошли, обеди, вечери

5

 

 

100 000

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

Общо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дарения в натура, които ще бъдат предоставени на проекта от СОТ към ООН

Описание

Брой
единици

Резултат

Дейност

Справедлива стойност
(валута)

Дата на доставка

Да се върне

а)

Имущество, машини и оборудване

 

 

 

 

 

 

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

б)

Нематериални активи

 

 

 

 

 

 

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

в)

Разходи за пътуване

 

 

 

 

 

 

 

Самолетни билети

 

 

 

 

 

 

 

Настаняване в хотел и други разходи за пътуване

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

г)

Право на ползване на обекти/места

 

 

 

 

 

 

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

д)

Други стоки и услуги

 

 

 

 

 

 

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

Междинна сума

 

 

 

 

 

 

Общо

 

 

 

 

 

 

4840