Министерство на образованието и науката
брой: 50, от дата 20.6.2025 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВАстр.43


Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование

МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование
(обн., ДВ, бр. 73 от 2016 г.; изм. и доп., бр. 12, 46 и 77 от 2017 г., бр. 48 и 82 от 2018 г., бр. 32 и 72 от 2019 г., бр. 43, 78, 85 и 92 от 2020 г., бр. 75 от 2021 г., бр. 26 и 69 от 2022 г., бр. 19 и 105 от 2023 г. и бр. 74 и 75 от 2024 г.)

§ 1. В чл. 4 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 2 думите „учебен срок е 18 учебни седмици, а в спортните училища – 20 учебни седмици“ се заменят с „учебен срок е между 17 и 18 учебни седмици, а в спортните училища – между 19 и 20 учебни седмици“.

2. Създава се нова ал. 3:

„(3) За всяка учебна година продължителността на първия учебен срок е в зависимост от междусрочната ваканция, така че ваканцията да съвпада с началото или края на работната седмица.“

3. Досегашната ал. 3 става ал. 4.

§ 2. В чл. 17 се правят следните изменения и допълнения:

1. Създава се нова ал. 3:

„(3) Целодневната организация на учебния ден в центровете за специална образователна подкрепа може да бъде различна от дейностите по ал. 1 в зависимост от терапевтичната и рехабилитационната работа с учениците със специални образователни потребности, които се обучават в тях.“

2. Досегашната ал. 3 става ал. 4.

§ 3. В чл. 18 се правят следните изменения и допълнения:

1. Създава се нова ал. 3:

„(3) Центровете за специална образователна подкрепа може да осъществяват целодневна организация на учебния ден при желание на родителите на учениците, насочени по чл. 195 от ЗПУО за обучение в изнесени паралелки в център за специална образователна подкрепа в зависимост от наличието на условия, определени в ДОС за физическата среда и информационното и библиотечното осигуряване на детските градини, училищата и центровете за подкрепа на личностното развитие.“

2. Досегашните ал. 3, 4 и 5 стават съответно ал. 4, 5 и 6.

§ 4. В чл. 19, ал. 3 думите „чл. 17, ал. 3“ се заменят с „чл. 17, ал. 4“.

§ 5. В чл. 21, ал. 7 думите „чл. 18, ал. 4“ се заменят с „чл. 18, ал. 5“.

§ 6. В чл. 40й, ал. 2 т. 2 се изменя така:

„2. записване в етапите на централизирано и училищно класиране в V, в VIII или в XI клас на места, определени с държавния или допълнителния държавен план-прием, или на места над утвърдения държавен план-прием в изрично посочените в тази наредба случаи.“

§ 7. В чл. 43, ал. 6 след думите „12-годишна възраст“ се поставя запетая и се добавя „която се навършва в годината на кандидатстване,“.

§ 8. В чл. 44а, ал. 1 след думите „постъпят в I клас“ се добавя „и/или когато организацията на учебния ден в училището е на две смени“.

§ 9. В чл. 45, ал. 5 думите „чл. 18, ал. 4“ се заменят с „чл. 18, ал. 5“.

§ 10. В чл. 50 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 2 думите „заявените по т. 3“ се заменят със „заявените по ал. 1, т. 3“.

2. Алинея 5 се изменя така:

„(5) Ако броят на учениците по ал. 3 е над норматива за минимален брой ученици за една паралелка, но под норматива за максимален брой ученици, се предлага прием на една паралелка с максимален брой ученици.“

3. Алинея 6 се изменя така:

„(6) Когато броят на местата по ал. 3 за областта е разпределен в повече от едно училище в различни населени места и е над норматива за максимален брой ученици за формиране на една паралелка, но недостатъчен за формиране на втора, може да се предложи прием на паралелка във всяко от тях.“

4. Създава се ал. 7:

„(7) Извън случаите на ал. 4, 5 и 6 началникът на РУО може да предложи прием за втора и следваща паралелка след съгласуване с министъра на образованието и науката по предложение на директора на училището при наличие на материално-техническа база и обезпеченост на обучението с педагогически специалисти след анализ на РУО на изпълнението на план-приема за предходните три години.“

§ 11. В чл. 51 се правят следните изменения:

1. В ал. 1 думите „изискванията на ДОС за финансиране на институциите и“ се заменят с „нормативите за минимален и максимален брой на учениците в ДОС за финансиране на институциите и изискванията на“.

2. В ал. 4 думите „нормативно определения“ се заменят с „норматива за“.

§ 12. В чл. 52, ал. 2, т. 3 думата „училищата“ се заменя с „училища“.

§ 13. В чл. 55 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 1 запетаята след думата „кандидатстването“ и думите „както и лица, които не са по-възрастни от 17 години, навършвани в годината на кандидатстване“ се заличават.

2. Създава се ал. 3:

„(3) За определените с държавния планприем места в VІІІ клас могат да кандидатстват и лица, които преди годината на кандидатстване успешно са завършили основно образование и в годината на кандидатстване навършват не повече от 17 години.“

§ 14. В чл. 57 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 9 думите „имат право да“ се заличават.

2. Създава се ал. 10:

„(10) Балът за класирането на лицата по чл. 55, ал. 3 се формира по реда на ал. 1 и 2, като резултатите от националното външно оценяване, от олимпиади и от състезания се приемат за нула точки.“

§ 15. В чл. 66 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 1, т. 3 накрая се добавя „в електронната платформа“.

2. Алинея 3 се изменя така:

„(3) Приемащите училища отразяват в електронната платформа информация за записаните ученици и подалите заявления за участие във втори етап на класиране, като съхраняват заявленията и списъците със записаните ученици.“

3. Алинея 4 се изменя така:

„(4) Първият етап на класиране приключва с проверка от комисията по чл. 54, ал. 4, т. 1 на отразената информация по ал. 3 в електронната платформа, както и с обявяване на информация за минималния и максималния бал за приемане по паралелки на интернет страницата на регионалното управление на образованието.“

§ 16. В чл. 67 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 3 думите „от началника на регионалното управление на образованието“ се заменят с „в електронната платформа“.

2. В ал. 5 след думата „училища“ се добавя „отразяват в електронната платформа информация за записаните ученици и“, а думите „и със свободните места“ се заличават.

3. Алинея 6 се изменя така:

„(6) Вторият етап на класиране приключва с проверка от комисията по чл. 54, ал. 4, т. 1 на отразената информация по ал. 5 в електронната платформа, както и с обявяване на свободните места за трети етап на класиране и на информация за минималния и максималния бал за приемане по паралелки на интернет страницата на регионалното управление на образованието.“

§ 17. В чл. 68 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 4 думите „от началника на регионалното управление на образованието“ се заменят с „в електронната платформа“.

2. В ал. 6 след думата „училища“ се добавя „отразяват в електронната платформа информация за записаните ученици и“, а думите „и със свободните места“ се заличават.

3. Алинея 7 се изменя така:

„(7) Третият етап на класиране приключва с проверка от комисията по чл. 54, ал. 4, т. 1 на отразената информация по ал. 6 в електронната платформа, както и с обявяване на интернет страницата на регионалното управление на образованието на свободните места за четвърти етап на класиране, в това число и освободените места след първи и/или втори етап на класиране, и с обявяване на информация за минималния и максималния бал за приемане по паралелки.“

§ 18. В чл. 68а се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 4 думите „от началника на регионалното управление на образованието“ се заменят с „в електронната платформа“.

2. В ал. 6 след думата „училища“ се добавя „отразяват в електронната платформа информация за записаните ученици и“, а думите „и със свободните места“ се заличават.

3. Алинея 9 се изменя така:

„(9) Четвъртият етап на класиране приключва с проверка от комисията по чл. 54, ал. 4, т. 1 на отразената информация по ал. 6 в електронната платформа и с генериране на справка за свободните места, както и с обявяване на интернет страницата на регионалното управление на образованието на информация за минималния и максималния бал за приемане по паралелки.“

§ 19. Създават се чл. 69а и 69б:

„Чл. 69а. На свободните места по чл. 68а, ал. 9 се приемат ученици при условията и по реда на раздел VIа, ако са подадени заявления за явяване на изпит на допълнително определена дата.

Чл. 69б. Свободните места се обявяват от началника на регионалното управление на образованието на интернет страницата на регионалното управление на образованието след четвъртия етап на класиране или след приема по чл. 69а.“

§ 20. В чл. 70 се правят следните изменения:

1. В ал. 1 думите „класиране или, ако са подадени заявления за явяване на изпит на допълнително определена дата – след приема на учениците при условията и по реда на раздел VІа“ се заменят с „класиране и/или след приема по чл. 69а“.

2. Алинея 3 се изменя така:

„(3) Приемането на ученици по ал. 1 за допълване на утвърдените паралелки до утвърдения брой места в тях се организира от училището, за което директорът създава комисия за класиране по низходящ ред според бала на учениците, изчислен по определеното балообразуване за съответната паралелка.“

§ 21. В чл. 72а думите „уведомява писмено директорите на училищата, в които са се обучавали записаните ученици“ се заменят с „отразява в Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование (НЕИСПУО) записаните ученици в училището“.

§ 22. В чл. 73 се правят следните изменения:

1. В ал. 2 думите „V клас,“ се заменят с „V клас, при условията на ал. 1“.

2. В ал. 3 числото „10“ се заменя с „20“.

§ 23. В чл. 74 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 1:

а) в основния текст думите „Учениците се класират въз основа на“ се заменят с „Балът за класиране на учениците се формира като сбор от следните елементи“;

б) в т. 1 думата „резултата“ се заменя с „броя точки“;

в) в т. 3 след думата „резултатите“ се поставя запетая и се добавя „превърнати в точки“.

2. Създава се нова ал. 2:

„(2) Резултатът от съответното състезание/олимпиада по ал. 1, т. 3 се приравнява в точки като процент от максимално постигнатия резултат от ученик на съответното състезание/олимпиада на национално ниво за съответната година.“

3. Създава се нова ал. 3:

„(3) Елементите по ал. 1, т. 3 участват в балообразуването с различни коефициенти на тежест, изразени с цели числа от 1 до 6, определени от педагогическия съвет.“

4. Създават се ал. 4 и 5:

„(4) Максималният бал за класиране на учениците, формиран при условията на ал. 1, 2 и 3, е 950 точки.

(5) Всеки ученик може да формира различен бал за класиране в зависимост от елементите по ал. 1, т. 3, като в класирането участва с най-високия бал.“

§ 24. В чл. 74а, ал. 1 се правят следните изменения:

1. В т. 1 думите „в първи и във втори етап“ се заменят с „във всеки от етапите“.

2. Точка 3 се отменя.

§ 25. В чл. 74в се правят следните изменения:

1. В ал. 1, т. 3 думите „или подаване на заявление за участие във втори етап на класиране по образец (приложение № 3)“ се заличават.

2. В ал. 3 думите „съхраняват заявленията за участие във втори етап на класиране, както и“ се заменят с „отбелязват в електронната платформа записаните ученици и съхраняват“.

3. Алинея 4 се изменя така:

„(4) Първият етап на класиране приключва с проверка от началника на регионалното управление на образованието на отразената информация по ал. 3 в електронната платформа, както и с обявяване на свободните места за втори етап на класиране и на информация за минималния и максималния бал за приемане по паралелки на интернет страницата на регионалното управление на образованието.“

§ 26. В чл. 74г се правят следните изменения:

1. Алинея 1 се изменя така:

„(1) Във втори етап на класиране участват ученици, които не са записани в нито едно училище в страната на места от държавния план-прием по чл. 142, ал. 3, т. 5 от ЗПУО.“

2. В ал. 2 думите „чл. 74в, ал. 1, т. 3“ се заменят с „чл. 74а, ал. 1, т. 1“.

3. В ал. 6 след думата „училища“ се добавя „отбелязват в електронната платформа записаните ученици и“.

4. Алинея 7 се изменя така:

„(7) Вторият етап на класиране приключва с проверка от началника на регионалното управление на образованието на отразената информация по ал. 6 в електронната платформа, с генериране на справка за свободните места, както и с обявяване на интернет страницата на регионалното управление на образованието на информация за минималния и максималния бал за приемане по паралелки.“

§ 27. Член 75 се изменя така:

„Чл. 75. (1) Педагогическият съвет определя методиката за извършване на класирането и съответния коефициент на тежест по чл. 74, ал. 3.

(2) Когато в класирането има ученици с равен резултат и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 3 в паралелката, учениците се подреждат от комисията по чл. 73а, ал. 4, т. 1 по резултатите им в низходящ ред от съответното състезание/олимпиада спрямо низходящия ред на определените коефициенти на тежест.

(3) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по резултатите от националното външно оценяване по математика.

(4) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 и 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над норматива за максимален брой ученици в паралелка.

(5) Решенията по ал. 1 се представят на началника на РУО и се обявяват на интернет страниците на училището и на РУО в срок до 15 януари.“

§ 28. Създават се чл. 75а и 75б:

„Чл. 75а. Ако са подадени заявления за явяване на изпит на допълнително определена дата, на свободните места по чл. 74г, ал. 7 се приемат ученици при условията и по реда на раздел VIа.

Чл. 75б. Свободните места се обявяват от началника на регионалното управление на образованието на интернет страницата на регионалното управление на образованието след втория етап на класиране или след приема по чл. 75а.“

§ 29. Член 76 се изменя така:

„Чл. 76. Приемането на ученици на свободните места по чл. 75б за допълване на утвърдените паралелки до утвърдения брой места в тях се организира от училището, за което директорът определя комисия за класиране по низходящ ред според бала на учениците, изчислен по определеното балообразуване за съответната паралелка.“

§ 30. В чл. 78 се правят следните изменения:

1. В ал. 1 думите „15 юли“ се заменят с „20 август“.

2. В ал. 3 думите „30 юли“ се заменят с „30 август“.

§ 31. В чл. 79, ал. 2 думите „по чл. 52“ се заменят с „по чл. 51 и 52“.

§ 32. В чл. 94а се правят следните изменения и допълнения:

1. Създава се нова ал. 3:

„(3) Право да подават заявление по ал. 2 за провеждане на изпит за проверка на способностите на допълнително определена дата имат само ученици, които са подали заявление по чл. 61, ал. 2 или по чл. 81, ал. 4.“

2. Досегашните ал. 3, 4 и 5 стават съответно ал. 4, 5 и 6.

§ 33. В чл. 94в се правят следните изменения:

1. В ал. 1 в основния текст думите „до три работни дни след датата на обявяване на резултатите от изпитите по чл. 94а, ал. 1 учениците“ се заменят с „учениците по чл. 94а, ал. 1“.

2. В ал. 2 думите „В срока по ал. 1 учениците“ се заменят с „Учениците“.

3. В ал. 6 думите „посочени в заявленията на“ се заменят с „в които са класирани“.

§ 34. В чл. 94г се правят следните изменения:

1. В ал. 1:

а) в т. 1 думите „на свободните места след втория етап“ се заменят с „на свободните места по чл. 74г, ал. 7 след втория етап“, а накрая думите „на втори етап от класирането по раздел V“ се заменят със „след двата етапа на централизираното класиране по раздел V“;

б) в т. 2 думите „на свободните места след четвъртия етап“ се заменят с „на свободните места по чл. 68а, ал. 9 след четвъртия етап“, а накрая думите „на четвърти етап от класирането по раздел IV“ се заменят със „след четирите етапа на централизираното класиране по раздел IV“;

в) в т. 3 думите „на трети етап от класирането“ се заменят със „след трите етапа на класиране“.

2. Алинея 2 се отменя.

§ 35. В наименованието на глава четвърта, раздел VII думите „с физически и сензорни увреждания, със специални образователни потребности“ се заменят със „с физически, със сензорни увреждания и със специални образователни потребности“.

§ 36. В чл. 95 се правят следните изменения и допълнения:

1. Създава се нова ал. 3:

„(3) Ученици със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 ЗПУО може да се приемат по документи в профили и в специалности от професии, които не са противопоказни на здравословното им състояние.“

2. Досегашната ал. 3 става ал. 4 и в нея думите „по ал. 1 и 2“ се заменят с „по ал. 1, 2 и 3“, а думите „юрист и лекар педиатър“ се заменят с „юрист, лекар педиатър“.

§ 37. В чл. 96 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 1 запетаята след думата „потребности“ се заличава.

2. В ал. 2:

а) в основния текст след думата „Учениците“ се добавя „по чл. 95, ал. 1 и 2“;

б) в т. 3 думите „районна експертна лекарска консултативна комисия“ се заменят с „териториална експертна лекарска комисия (ТЕЛК), или решение на национална експертна лекарска комисия (НЕЛК), както и оригинал на медицинско свидетелство, издадено от общопрактикуващия лекар на ученика, за липса на противопоказания при кандидатстване по профил, специалност от професия“;

в) в т. 5 накрая след думата „детето“ се поставя тире и се добавя „за учениците по чл. 95, ал. 2, настанени в приемни семейства“.

3. Създават се ал. 3 и 4:

„(3) Учениците по чл. 95, ал. 3 подават от 15 април до 2 май заявление за насочване за обучение в профили или в специалности от професии в регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование при условията и по реда на Наредбата за приобщаващото образование, приета с ПМС № 232 от 2017 г.

(4) Заявлението по ал. 3, становището на регионалния екип за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците със специални образователни потребности за насочване за обучение в профили или в специалности от професии, както и всички документи на ученика, се изпращат по служебен път от директора на регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование на комисията по чл. 95, ал. 4 в регионалното управление на образованието.“

§ 38. Член 97 се отменя.

§ 39. В чл. 98 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 2 след думата „учениците“ се добавя „по чл. 95, ал. 1 и 2“.

2. Алинея 3 се изменя така:

„(3) Броят на учениците, насочени по реда на ал. 1 на места, определени с държавния план-прием в паралелка за профилирана подготовка, професионална подготовка, не може да надвишава 5 ученици, от които учениците със специални образователни потребности, включително учениците със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 ЗПУО, не може да са повече от 3.“

3. В ал. 4 думите „допълнителния план-прием“ се заменят с „допълнителния държавен план-прием“.

§ 40. Създава се чл. 106а:

„Чл. 106а. (1) Ученици може да се преместват в паралелки в същото училище над утвърдения училищен план-прием, ако условията на физическата среда позволяват това:

1. със заповед на директора на училището в рамките на допустимия брой ученици в паралелка по чл. 61, ал. 4 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование;

2. когато броят на учениците във всички паралелки от съответния клас в училището е определен при условията на чл. 61, ал. 4 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование, със заповед на директора на училището, ако е получено разрешение на министъра на образованието и науката по реда на чл. 61, ал. 5 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование.

(2) Ученици може да се преместват в паралелки в същото училище над утвърдения държавен, съответно допълнителен държавен, план-прием, ако условията на физическата среда позволяват това, със заповед на директора на училището след получено разрешение на министъра на образованието и науката по реда на чл. 61, ал. 6 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование.“

§ 41. В чл. 107а се правят следните изменения:

1. В ал. 1, т. 4 след думите „съответно в VIII или в XI клас“ се добавя „на централизираното класиране съответно по раздел IV, раздел V и раздел VI“.

2. Алинея 4 се изменя така:

„(4) Ученикът се записва със заповед на директора на приемащото училище, ако са изпълнени изискванията по ал. 1 – 3 и с това не се надвишава утвърденият държавен, съответно допълнителен държавен, план-прием.“

3. Алинея 5 се изменя така:

„(5) Ако са изпълнени изискванията по ал. 1 – 3, но при преместването ще се надвиши утвърденият държавен, съответно допълнителен държавен, план-прием, ученикът се записва със заповед на директора на приемащото училище, ако е получено разрешение на министъра на образованието и науката по реда на чл. 61, ал. 6 от Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование.“

4. Алинея 6 се изменя така:

„(6) Ученици от V до XII клас от училища на чужди държави, които в годината на преместване успешно са завършили клас, признат при условията и по реда на Наредба № 11 от 2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците, съответстващ на изискващия се завършен клас за продължаване в следващ клас от училищното образование, може да се преместват в друго училище над утвърдения държавен, съответно допълнителен държавен, план-прием и без да са налице условията по ал. 1, т. 1, 3 и 4 и ал. 2 и 3, с разрешение на министъра на образованието и науката по мотивирано предложение на директора на приемащото училище след становище на съответния на приемащото училище началник на регионалното управление на образованието.“

§ 42. В чл. 108 се правят следните изменения и допълнения:

1. В ал. 1:

а) в т. 2 думата „писмено“ се заменя с „чрез НЕИСПУО“, а думите „разрешение по чл. 106, ал. 3, чл. 107, ал. 3 и чл. 107а, ал. 4“ се заменят с „разрешение по чл. 106, ал. 3, чл. 106а, ал. 1, т. 2 и ал. 2, чл. 107, ал. 3 и чл. 107а, ал. 5“;

б) създава се т. 3:

„3. до пет работни дни от получаване на информацията по т. 2 директорът на училището, в което се е обучавал ученикът, издава удостоверение за преместване и го предоставя на директора на приемащото училище заедно с копие на училищните учебни планове, по които ученикът се е обучавал в класовете в първи и втори гимназиален етап.“

2. Алинея 2 се изменя така:

„(2) В случаите по чл. 106а, ал. 1, т. 2 и ал. 2, чл. 107, ал. 3 и чл. 107а, ал. 5 и 6 директорът в мотивираното си предложение декларира наличието на физическа среда и прилага следните документи:

1. заявление, подадено от родителите и/или от ученика;

2. документ, удостоверяващ промяната на постоянния или настоящия адрес – в случаите по чл. 107, ал. 3 и чл. 107а, ал. 5;

3. документ за училищно образование, а за ученик от училище на чужда държава – документ за признаване по реда и условията на Наредба № 11 от 2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците, удостоверяващ изискващия се съответен завършен клас за продължаване в следващ клас от училищното образование – в случаите по чл. 107, ал. 3 и чл. 107а, ал. 5 и 6;

4. справка от електронната платформа за наличието на условията по чл. 107а, ал. 1, т. 3 и 4 – в случаите по чл. 107а, ал. 5.“

3. Създава се нова ал. 3:

„(3) За наличието на изискванията по чл. 107а, ал. 1, т. 3 и 4 се извършва служебна проверка в електронната платформа от началника на съответното регионално управление на образованието.“

4. Досегашните ал. 3 и 4 стават съответно ал. 4 и 5.

5. Досегашната ал. 5 става ал. 6 и в нея думите „по ал. 2“ се заменят с „по ал. 1, т. 3“.

6. Досегашната ал. 6 става ал. 7 и в нея думите „по ал. 5“ се заменят с „по ал. 6“.

7. Създава се ал. 8:

„(8) Ако физическата среда не позволява учениците да бъдат записани в желаното училище над утвърдения училищен, съответно държавен или допълнителен държавен, план-прием, началникът на регионалното управление на образованието предлага други училища, в които да бъде преместен ученикът при спазване на изискванията на този раздел.“

§ 43. В приложение № 7 към чл. 99, ал. 1 в наименованието на протокола думите „съгласно чл. 95, ал. 1 и 2 от Наредба № 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование“ се заличават.

Преходни и заключителни разпоредби

§ 44. За приема на учениците в I клас за учебната 2025 – 2026 г. се прилагат досегашните условия и ред.

§ 45. Наредбата влиза в сила от деня на обнародването й в „Държавен вестник“.

Министър: Красимир Вълчев

3465