Министерство на земеделието и храните
брой: 32, от дата 9.4.2024 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВАстр.11


Правилник за изменение и допълнение на Правилника за устройството и дейността на Националната служба за съвети в земеделието

МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ХРАНИТЕ

Правилник за изменение и допълнение на Правилника за устройството и дейността
на Националната служба за съвети в земеделието
(обн., ДВ, бр. 25 от 2022 г.; изм. и доп., бр. 100 от 2023 г.)

§ 1. В чл. 10:

1. Алинея 1 се изменя така:

„(1) Специализираната администрация е организирана във:

1. Главна дирекция „Териториални областни офиси“;

2. Главна дирекция „Мобилни общински офиси“;

3. дирекция „Анализиране, планиране и информационно осигуряване.“

2. В ал. 2 думите „дирекция „Териториални областни офиси“ се заменят с „Главна дирекция „Териториални областни офиси“.

3. В ал. 3 думите „дирекция „Мобилни общински офиси“ се заменят с „Главна дирекция „Мобилни общински офиси“.

§ 2. Член 16 се изменя така:

„Чл. 16. (1) Специализираната администрация подпомага осъществяването на правомощията на изпълнителния директор, свързани с неговата компетентност, като:

1. подпомага трансфера към земеделските стопани на научни и практически достижения в областта на земеделието и тяхното приложение в стопанствата им;

2. предоставя специализирани консултации в областта на земеделието;

3. предоставя консултации, свързани с прилагането на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз в Република България, в т.ч. по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. (ПРСР 2014 – 2020 г.) и Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г. (СПРЗСР 2023 – 2027 г.);

4. изготвя проекти за кандидатстване по мерки от ПРСР 2014 – 2020 г. и по интервенции от СПРЗСР 2023 – 2027 г.;

5. съдейства чрез предоставяне на информация и консултации за създаване на организации на производители на земеделски продукти в съответствие с Общата селскостопанска политика на Европейския съюз;

6. организира и извършва обучение на земеделски стопани;

7. организира и провежда информационни събития, свързани с основната дейност на службата;

8. създава, поддържа и актуализира база от данни за дейността на службата с цел подпомагане на управлението и отчитането на съветническата й дейност;

9. разработва и разпространява информационни материали, свързани с основната дейност на службата;

10. организира медийни изяви, свързани с основната дейност на службата;

11. извършва лабораторни изпитвания, свързани с основната дейност на службата;

12. осъществява своята дейност в сътрудничество с правителствени и неправителствени организации в областта на земеделието.

(2) Специализираната администрация се подпомага и от експерти, назначени извън утвърдената численост на персонала на НССЗ на срочни трудови договори, като средствата за техните възнаграждения, осигуровки и издръжка се осигуряват от собствени средства, получени в резултат на изпълняваните дейности при спазване на изискванията на съответните мерки и интервенции по ПРСР 2014 – 2020 г. и по СПРЗСР 2023 – 2027 г.“

§ 3. Член 17 се изменя така:

„Чл. 17. Главна дирекция „Териториални областни офиси“ чрез 27-те областни офиса провежда политиката на службата на територията на съответната област, като:

1. координира и осъществява методическо ръководство и контрол на териториалните областни офиси;

2. предоставя специализирани консултации в областта на земеделието;

3. предоставя консултации, свързани с прилагането на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз в Република България, в т.ч. по ПРСР 2014 – 2020 г. и СПРЗСР 2023 – 2027 г.;

4. предоставя консултантски пакети съгласно условията и изискванията на мярка 2 „Консултантски услуги, услуги по управление на стопанството и услуги по заместване в стопанството“ от ПРСР 2014 – 2020 г. и на интервенция II.И.1. „Консултантски услуги и повишаване на консултантския капацитет“ от СПРЗСР 2023 – 2027 г.;

5. изготвя проектни предложения на земеделски стопани за кандидатстване по мерките от ПРСР 2014 – 2020 г. и по интервенциите от СПРЗСР 2023 – 2027 г.;

6. провежда информационно-обучителни събития, самостоятелно или в сътрудничество с научни институти, научно-приложни организации и други институции с цел трансфер на знания и технологии към земеделските стопани;

7. разпространява информационни материали, свързани с основната дейност на службата;

8. осъществява директни контакти със земеделските стопани и взаимодейства с регионалните структури на Министерство на земеделието и храните, на Държавен фонд „Земеделие“ и останалите регионални структури на държавната администрация, както и с органите на местното самоуправление и местната администрация.“

§ 4. Създава се чл. 17а:

„Чл. 17а. Главна дирекция „Мобилни общински офиси“ чрез 28-те мобилни общински офиса провежда политиката на службата на територията на общините в териториалния обхват на съответния офис и подпомага осъществяването на дейностите на службата като бенефициент по подмярка 2.2 „Създаване на консултантски услуги“ по мярка 2 „Консултантски услуги, услуги по управление на стопанството и услуги по заместване в стопанството“ от ПРСР 2014 – 2020 г. и по СПРЗСР 2023 – 2027 г., като:

1. координира и осъществява методическо ръководство и контрол на мобилните общински офиси;

2. предоставя съвети и консултации в областта на земеделието и прилагането на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз в Република България, в т.ч. за разясняване на условията за кандидатстване на земеделските стопани и условията за изпълнение на одобрени проекти по мерките от ПРСР 2014 – 2020 г. и по интервенциите от СПРЗСР 2023 – 2027 г.;

3. организира посещения на земеделски стопанства за разясняване на условията за кандидатстване по Тематична подпрограма за развитие на малки стопанства от ПРСР 2014 – 2020 г. и по интервенциите от СПРЗСР 2023 – 2027 г., в т.ч. предоставя други съвети и консултации, пряко свързани с дейността на земеделските стопанства;

4. организира и провежда изнесени приемни в населени места, попадащи в обхвата на съответния мобилен общински офис;

5. организира и провежда информационни събития в населени места, свързани с дейността на съответния мобилен общински офис и попадащи в неговия обхват;

6. изготвя, отпечатва и разпространява информационни материали в населени места, свързани с дейността на съответния мобилен общински офис и попадащи в неговия обхват;

7. осъществява директни контакти със земеделските стопани и взаимодейства с регионалните структури на държавната администрация и с органите на местното самоуправление и местната администрация.“

§ 5. Създава се чл. 17б:

„Чл. 17б. Дирекция „Анализиране, планиране и информационно осигуряване“:

1. определя и анализира външни и вътрешни фактори на влияние върху системата за съвети с цел улесняване вземането на оперативни решения и оценка на рисковете в службата;

2. идентифицира и разработва стратегически и оперативни цели за развитие на службата, които изискват дългосрочно планиране с оглед интегрирането им в конкретни стратегически и нормативни документи;

3. предлага и отчита дейности в рамките на компетенциите на службата за постигане на съгласуваност и обвързаност на политики за развитие на аграрния сектор с национални стратегии, програми и планове;

4. изготвя ежегодния доклад за дейността на службата и предоставя информация за включване в годишния доклад за състоянието и развитието на земеделието (Аграрен доклад);

5. събира и обобщава информация от всички информационни масиви и бази данни, администрирани в системата на службата, поддържа подходяща и актуална за земеделските стопани информация на интернет страницата на службата;

6. участва в разработването на информационни материали, в организирането и провеждането на информационни и информационно-обучителни събития с цел трансфер на знания и иновации, свързани с основната дейност на службата;

7. извършва лабораторни изпитвания, свързани с основната дейност на службата;

8. отговаря за подготовката и изпълнението на дейности, свързани с участието на службата в международни организации;

9. разработва проектни предложения за кандидатстване на службата по процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по СПРЗСР 2023 – 2027 г. и други донорски програми;

10. изготвя информации, отчети и доклади по сключени споразумения и проекти за изпълнение на дейности, финансирани от международни и национални източници.“

§ 6. Приложението към чл. 8, ал. 2 се изменя така:

„Приложение към чл. 8, ал. 2

Обща численост на персонала в Националната служба за съвети в земеделието – 65 щатни бройки

Изпълнителен директор                                          1

Главен секретар                                                  1

Финансов контрольор                                           1

Обща администрация                                          13

в т.ч.

дирекция „Административно-

финансова дейност“                                            13

Специализирана администрация                             49

в т.ч.

Главна дирекция „Териториални

областни офиси“                                                 35

Главна дирекция

„Мобилни общински офиси“                                   3

Дирекция „Анализиране,

планиране и информационно

осигуряване“                                                   11“.

Заключителна разпоредба

§ 7. Правилникът влиза в сила от първо число на месеца, следващ месеца на обнародването му в „Държавен вестник“.

За министър: Деян Стратев

2632