РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛI.1) Наименование, адреси и лица за контакт: Официално наименование: Община Смолян Пощенски код: 4700 За контакти: дирекция "ИРППММД" Електронна поща: obshtina_smolyan@abv.bg Факс: 0301 62426 Адрес: бул. България №12 Адрес за допълнителна информация: Съгласно 1.1) Град: Смолян Адрес за допълнителни документи: Друго: моля, попълнете Приложение А.II Лице за контакти: Ефтима Петкова Адрес за изпращане на заявления: Друго: моля, попълнете Приложение А.III Адрес на възложителя: www.smolyan.bg Телефон: 0301 67637 Адрес на профила на купувача Държава: Р България I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и: От името на други възложители: НЕ Основна дейност на възложителя: Обществени услуги Вид на възложителя: Регионален или местен орган РАЗДЕЛ ІI: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКАІІ.1) ОписаниеІІ.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя: Наименование: „Изграждане и рехабилитация на посетителска и информационна инфраструктура в Соскучански дол”, осъществявана в изпълнение на проект „Биоразнообразието в Родопите и езерото Вистонида - предпоставка за икономически растеж, чрез активно териториално сътрудничество", с акроним BORDER ACT по Оперативна програма за европейско териториално сътрудничество “Гърция – България 2007 – 2013”, Приоритетна ос 1: Качество на живот, Област на интервенция Опазване, управление и насърчаване на природните ресурси, Бенефициент: община Смолян, Договор № В1.11.09 от 14.04.2011г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, сключен между Министерството на икономиката, конкурентоспособността и корабоплаването на Р. Гърция и община Смолян, който проект се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма Европейско териториално сътрудничество „Гърция-България 2007-2013”, съфинансирана от Европейския сьюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. ІІ.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата(Изберете само един обект – строителство, доставки или услуги, който съответства на конкретния предмет на вашата поръчка)
Код NUTS: BG424 Място на изпълнение: Община Смолян Тип доставки Тип строителство: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство, съответстващо на изискванията, определени от възложителите Категория услуга Обект на поръчката: Строителство ІІ.1.3) Настоящото обявление е за Предназначение: Възлагане на обществена поръчка ІІ.1.4) Информация относно рамковото споразумение (когато е приложимо) Рамково споразумение Брой изпълнители Обосновка на рамково споразумение Прогнозна стойност (валута) Прогнозна стойност Срок в години Честота и стойност Мин. прогнозна стойност Срок в месеци Макс. прогнозна стойност Максимален брой изпълнители Мин./макс. прогнозна стойност (валута) ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката: Описание: Обектът на поръчката е „Изграждане и рехабилитация на посетителска и информационна инфраструктура в Соскучански дол” с два подобекта – 1).„Посетителски информационен център“ и 2).„Укрепителни съоръжения на временен горски път”, намиращи се в Резервата „Сосковчето“ , в землището на гр. Смолян. „Сосковчето“ е обявен за резерват със заповед № 508 от 28.03.1968. Площта му е 177.50 хектара. Резерватът е разположен на територията на община Смолян. Създаден е с цел опазване на вековни смърчови гори, красиви пейзажи, водопади и местообитания на животни. Територията му е изключителна държавна собственост. “Сосковчето” се управлява и охранява от Регионалната инспекция по околната среда и водите – Смолян. Резерватът е с планински релеф. Разположен е в Перелишко-Преспанският дял на Западни Родопи, на надморска височина между 1400 и 1700 метра. Теренът за подобект „Посетителски информационен център“ се намира на около 500м. над съществуващите бивши рибарници на „Редки метали“. Представлява подравнена площадка в близост до пътеката, водеща до „Каньона на водопадите“. До тази площадка и сега е възможен транспортния достъп.На терен от 952,20кв.м. се предвижда изграждане на комплекс, пресъздаващ атмосферата и уюта на местните жилищни и административни(конаци) сгради от годините на възраждането, когато са сътворени най-хубавите образци на Родопската архитектура. В двора се влиза през плътни ковани порти, отделно за пешеходци и автомобили, покрити с дървен покрив и каменни плочи. Двора е с рядък калдаръм на тревна фуга, с възможност за паркиране на 10-12бр. леки автомобили. От северозапад е предвидена сградата на посетителския център и каменна стена, оформяща двора, от югоизток е предвидена дървена ограда по детайл върху ниска каменна стена. Проектът предлага да се изгради двуетажна сграда в традиционен за Родопите стил. Функциите на сградата са място за обучение, семинари, изходна база за пешеходни преходи за популяризиране на красотата на Перелишкия дял, увенчан с най-високия връх в Родопите – Перелик 2191м. В рамките на изготвения работен проект са предвидени следните основни строително-монтажни работи:Под-обект „Посетителски информационен център”1. Зидарски работи2. Покривни и тенекеджийски работи3. Дърводелски работи4. Топло- и хидроизолации5. Мазилки6. Настилки7. Бояджийски работи8. Столарски работи9. Вертикална планировка10. Вътрешни електро инсталации11. Конструкция – смесена – за първи етаж – масивна стоманобетонова конструкция - за втори етаж – дървен скелет с тухлен пълнеж и тавански гредоред 12. Отоплителна инсталация и вентилация 13. Вътрешни ВиК мрежиТези видове дейности са описани в КС за подобект 1, съдържаща се в том ІІ, книга ІІІ от документацията за обществената поръчкаПод-обект „Укрепителни съоръжения на временен горски път”1. Укрепителни съоръжения – габиони и др.2. Външно електрозахранване – 20 кV2.1. Мачтов трафопост2.2. Мачтов трансформатор2.3. Въздушно прикачване към "ТП мачтов"3. ВиК инсталации3.1. Водохващане алпийски тип3.2. Пречиствателно съоръжение за питейна вода - бавен филтър3.3. Монтаж на ултравиолетов обеззаразител4. Външен водопровод5. Водоем 75м3 - двукамерен с ПП резерв6. Площадкови водопроводи, канализация и изгребна септична яма7. Изгребна септична яма – бетоннаТези видове дейности са описани в КС за подобект 2, съдържаща се в том ІІ, книга ІІІ от документацията за обществената поръчка ІІ.1.6) Код съгласно Общия терминологичен речник (CPV) Oсн. предмет: 45000000: Строителни и монтажни работи ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки: НЕ ІІ.1.8) Обособени позиции (за информация относно обособените позиции използвайте Приложение Б толкова пъти, колкото е броят на обособените позиции)Ако да, оферти трябва да бъдат подадени (отбележете само едно):
Обособени позиции: НЕ Подаване на оферти: 0 ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти Приемане на варианти: НЕ ІІ.2) Количество или обем на поръчкатаІІ.2.1) Общо количество или обем (включително всички обособени позиции и опции, когато е приложимо)Прогнозна стойност, без ДДС (когато е приложимо)
Описание: Изпълнението на поръчката включва следните подобекти:• „Изграждане на посетителски информационен център“;• „Укрепителни съоръжения на временен горски път”. Прогнозна стойност: 602084.04 Прогнозна стойност от/до - валута Прогнозна стойност от Прогнозна стойност до Прогнозна стойност - валута: BGN ІІ.2.2) Опции (когато е приложимо) Брой повторения Описание Опции: НЕ Прогнозен график - брой дни Брой месеци Брой дни Минимален брой повторения Максимален брой повторения Прогнозен график - брой месеци ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчкатаІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение Крайна дата: 31/10/2012 Срок в дни Начална дата Срок в месеци РАЗДЕЛ ІІІ: ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯІІІ.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчкатаІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции: Описание: Участникът представя гаранция за участие в процедурата, а определеният изпълнител представя гаранция за изпълнение при подписването на договора.Гаранцията за участие в процедурата е в общ размер от 6 000.00 /шест хиляди лева/.Гаранцията за изпълнение е сума в размер на 3 % от стойността на договора за обществената поръчка без ДДС.Гаранцията за участие и за изпълнение се представя в една от следните форми: парична сума внесена в брой на касата на община Смолян или чрез банков превод по банкова сметка на община Смолян IBAN: BG 29 IORT 8019 3350 0050 00 BIC код IORT BGSF, ТБ „ИНВЕСТБАНК” АД, клон Смолян, или банкова гаранция.Участникът избира сам формата на гаранцията за участие и за изпълнение.При представяне на гаранцията за участие в платежния документ или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията.При представяне на гаранцията за изпълнение в платежния документ или в банковата гаранция изрично се посочва договорът, по който се представя гаранцията.Ако участникът избере да представи гаранцията за участие под формата на „банкова гаранция”, тя трябва да отговаря на следните съществени условия: • банковата гаранция е безусловна, неотменима, с възможност да се усвои изцяло или на части от община Смолян, в зависимост от претендираното обезщетение;• с банковата гаранция банката гарант се задължава да извърши безусловно плащане при първо писмено искане от община Смолян, в случай че участникът оттегли офертата си след изтичане на срока за подаване на оферти или е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за изпълнението на обществената поръчка в законовия срок.Ако определеният изпълнител избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на „банкова гаранция”, тя трябва да отговаря на следните съществени условия:• банковата гаранция е безусловна, неотменима, с възможност да се усвои изцяло или на части от община Смолян, в зависимост от претендираното обезщетение;• с банковата гаранция банката гарант се задължава да извърши безусловно плащане при първо писмено искане от община Смолян, в случай че изпълнителят не е изпълнил което и да е от задълженията си по договора за изпълнение.Срокът на валидност на банковата гаранция за участие трябва да е не по-кратък от срока на валидност на офертата, посочен в т. IV.3.7 от настоящото обявление, а срокът на валидност на банковата гаранцията за изпълнение – 60 дни след крайния срок за изпълнение на поръчката.Възложителят има право да задържи гаранцията за участие, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка: оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите, обжалва решението за определяне на изпълнител - до решаване на спора или е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка.В случай на забавено, некачествено, непълно или лошо изпълнение на договора ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право да усвои гаранцията за изпълнение до максималния й размер. Възложителят освобождава гаранциите за участие на: •отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; •класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.При качествено, точно и съобразено с клаузите на настоящия договор изпълнение гаранцията се освобождава в срок до 30 дни след изпълнението на договора. Гаранция за обезпечаване на авансовото плащане в размер на 30 % от общата цена по договора за обществената поръчка.Гаранцията е във формата на банкова гаранция и следва да покрива пълния размер на аванса. ІІІ.1.2) Условия и начин на финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредби, които ги уреждат: Условия: 1. Финансирането се осигурява по проект „Биоразнообразието в Родопите и езерото Вистонида - предпоставка за икономически растеж, чрез активно териториално сътрудничество", с акроним BORDER ACT по Оперативна програма за европейско териториално сътрудничество “Гърция – България 2007 – 2013”, Приоритетна ос 1: Качество на живот, Област на интервенция Опазване, управление и насърчаване на природните ресурси, Бенефициент: община Смолян, Договор № В1.11.09 от 14.04.2011г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, сключен между Министерството на икономиката, конкурентоспособността и корабоплаването на Р. Гърция и община Смолян, който проект се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма Европейско териториално сътрудничество „Гърция-България 2007-2013”, съфинансирана от Европейския сьюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.Финансирането на поръчката е в рамките на размера на допустимите разходи по проекта. Предложените от участниците цени за изпълнение на поръчката трябва да са съобразени с финансовия ресурс, който възложителят може да осигури, а именно да съвпадат с размера на допустимите разходи по горепосочения проект. Общата цена за изпълнение на строителството, предмет на настоящия договор, е в размер до 602 084.04 лв. без ДДС, която цена е формирана на база на следните максимално допустими цени по подобекти, както следва:• Цена за извършване на строителни и монтажни работи /СМР/ по подобект 1: „Изграждане на посетителски информационен център“ в размер до 256 848.96 лв.без ДДС;• Цена за извършване на строителни и монтажни работи /СМР/ по подобект 1: „Укрепителни съоръжения на временен горски път” в размер до 345 235.08 лв. без ДДС. Участник, чието ценово предложение надхвърля горепосочените обща стойност за изпълнение на строителството, или предвидените стойности по подобекти ще бъде отстранен от участие в процедурата.2. Схема на плащанеЗаплащането ще се извършва по банков път в български лева при условията, подробно описани в проекта на договор по образец съгласно приложение № 17, при следната схема за плащане:• Авансово плащане в размер на 30 % от стойността на договора се извършва в срок до 60 дни след подписването му и представяне на надлежно оформени документи за започване на строителството /протокол за започване на строителството и заверена заповедна книга/, надлежно оформена фактура – оригинал от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, и оригинал на неотменима и безусловна банкова гаранция за авансово плащане, покриваща пълния размер на аванса.• Междинни плащания за действително извършените и актувани строителни и монтажни работи се извършват на база оферираните от изпълнителя в съответните остойностени количествени сметки единични цени в срок до 60 дни след изпълнението на съответните строителни и монтажни работи и представяне на съответните надлежно оформени актове и протоколи съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството,протокол/акт обр. 19 за извършени СМР и отчет за действително извършените разходи за изпълнение на СМР, подписани от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и извършващите строителен и авторски надзор на обекта, сметка за изплащане на СМР, подписана и одобрена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, и надлежно оформена фактура – оригинал от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Общият размер на авансовото и междинните плащания е до 80 % от цената на договора.• Окончателното разплащане се извършва след приспадане на извършените авансово и междинни плащания в срок до 60 дни след завършване и предаване на обектите, удостоверено надлежно с представяне на съответните надлежно оформени актове и протоколи съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г.,Обр. 15, протокол/акт обр. 19 за извършени СМР и отчет за действително извършените разходи за изпълнение на СМР, подписани от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, ИЗПЪЛНИТЕЛЯ извършващите строителен и авторски надзор на обекта, сметка за изплащане на СМР,подписана и одобрена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, и след представяне на надлежно оформена фактура – оригинал. ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица (когато е приложимо): Изискване ІІІ.1.4) Други особени условия (когато е приложимо)Ако да, опишете ги:
Други особени условия: ДА Условия: Заверени от участника копия от:1. Валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008 или от еквивалентен документ. Обхватът на сертификацията следва да отговаря на предмета на поръчката. Забележка: В случай че участникът участва като обединение или консорциум, който не е юридическо лице, поне един от членовете на обединението/консорциума трябва да притежава посочения сертификат или еквивалентен документ.2. Валиден сертификат за внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа BS OHSAS 18001:2007 или от еквивалентен документ. Обхватът на сертификацията следва да отговаря на предмета на поръчката. Забележка: В случай че участникът участва като обединение или консорциум, който не е юридическо лице, поне един от членовете на обединението/консорциума трябва да притежава посочения сертификат или еквивалентен документ.3. Валиден сертификат за внедрена система за управление на околната среда ISO 14001:2004 или от еквивалентен документ. Обхватът на сертификацията следва да отговаря на предмета на поръчката.Забележка: В случай че участникът участва като обединение или консорциум, който не е юридическо лице, поне един от членовете на обединението/консорциума трябва да притежава посочения сертификат или еквивалентен документ. ІІІ.2) Условия за участиеІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри:Изискуеми документи и информация:
Изисквания: Всяка оферта следва да съдържа:1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника.2.Оферта - по обр.3.Регистрационни документи на участника:3.1.Заверено от участника копие от документа за регистрация, актуално състояние и БУЛСТАТ или ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец.3.2.Копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице.3.3.Оригинал или нотариално заверено копие на договор/споразумение за създаване на обединение с нотариална заверка на подписите и заверено от участника копие от документ за регистрация по БУЛСТАТ, когато участникът е обединение, което не е юридическо лице/неперсонифицирано дружество по ЗЗД.Забележка:Документите следва да бъдат издадени от компетентния орган в страната на Участника.Ако участникът е обединение, регистрационните документи се представят и от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението.С документа за създаване на обединението следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора.Участникът прилага документ за регистрация, удостоверение за актуално състояние и Булстат единствено в случай че не е посочил ЕИК съгласно чл.23 от ЗТР. Ако е посочен ЕИК, участникът има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя доказателства за обстоятелства, вписани в търговския регистър, както и да не представя актове, обявени в него. 4.Нотариално заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата. Пълномощно се представя, когато:- участникът е обединение, което не е юридическо лице; в тези случаи лицето, представляващо участника, следва да бъде упълномощено от всички участници в обединението. Не се представя пълномощно на лицето, което представлява участник в процедурата – обединение, което не е юридическо лице, ако в договора за обединение участниците изрично са го определили за лице, което представлява обединението;- офертата не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация.5.Доказателства за икономическото и финансовото състояние по чл. 50 от ЗОП и техническите възможности и квалификация по чл. 51 от ЗОП, посочени в изискуемите документи съответно в раздел ІІІ.2.2. и раздел ІІІ.2.3. от настоящото обявление. 6.Доказателства за спазване на особените условия съгласно раздел III.1.4. от настоящото обявление.7. Списък на подизпълнителите-по обр.8.Декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласие за участието му в изпълнението на поръчката-по обр.9.Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП-по обр.10.Декларация от участника, че е запознат с всички обстоятелства и условия от значение за поръчката-по обр.11.Декларация, че в предложената цена е спазено изискването за минимална цена на труда в строителството-по обр.12.Документ за гаранция за участие–оригинал.13.Документ за закупена документация за участие-копие.14.Проект на договор-по обр.-не се попълва, но се подписва на всяка страница.15.Техническа оферта-по обр.16.Работна програма и линеен график.17.Ценова оферта-по обр.18.Остойностени количествени сметки за обектите и анализни цени-на хартиен носител и магнитен носител (CD).Определеният за изпълнител участник следва да е вписан в ЦПРС за изпълнение на строежи от I група, IV категория и от IV група, I категория.Вписването в съответен регистър на държава - членка на ЕС, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издадено.На основание чл.47, ал.3 от ЗОП е определено, че наличието на което и да е обстоятелство по чл.47, ал.2 от ЗОП, води до отстраняване на участника /виж раздел VI.3 от настоящото обявление/. ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности Изискуеми документи и информация: 1. Заверени от участника копия на баланс и отчет за приходите и разходите като съставни части на годишния финансов отчет за предходните 3 (три) финансови години (2009, 2010 и 2011 г.), когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен.Забележка: В случай че участникът е посочил единен идентификационен код и ГФО са обявени в търговския регистър, документите по настоящия пункт могат да не се представят към офертата.В случай че към датата на подаване на офертата участникът не е изготвил годишния си финансов отчет за 2011 г., представя съставните му части за последните две приключили финансови години (2009 и 2010), ведно с декларация, в която изрично посочва обстоятелството, че годишният му финансов отчет за 2011г. не е изготвен, и представя информация за общия оборот и оборота от извършване на строителство, сходно с предмета на поръчката, за 2011г..Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.2. Информация за общия оборот и оборота от извършване на строителни и монтажни работи, сходни с предмета на поръчката, за последните 3 (три) финансови години – 2009, 2010 и 2011 г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - по образец съгласно приложение № 4;Забележка: По смисъла на настоящото изискване сходни с предмета на поръчката са строителните и монтажни работи по изграждане на обществено-обслужващи сгради и изграждане, поддържане, укрепване и/или рехабилитация на горски пътища.3. Удостоверение от банка за наличието на финансов ресурс или достъп до кредитни линии на участника в размер не по-малък от 300 000.00 лева /триста хиляди лева/ или друг еквивалентен документ /представят се в оригинал или нотариално заверено копие/.Забележка: Документът по настоящата точка следва да е издаден до 1 месец преди крайната дата за подаване на офертите. Минимални изисквания: 1. Участникът следва да е реализирал общ оборот от дейността си за последните 3 (три) финансови години (2009, 2010 и 2011 г.), не по-малко от 1 500 000.00 лева /един милион и петстотин хиляди лева/.Забележка: Покриването на изискването се удостоверява със заверени от участника копия на баланс и отчет за приходите и разходите като съставни части на годишния финансов отчет за предходните 3 (три) финансови години (2009, 2010 и 2011 г.) по т.1. от изискуемите документи от настоящия раздел и с Информация за общия оборот и оборота от извършване на строителни и монтажни работи, сходни с предмета на поръчката, за последните 3 (три) финансови години – 2009, 2010 и 2011 г., по т.2 от изискуемите документи от настоящия раздел.2.Участникът следва да е реализирал оборот от извършване на строителни и монтажни работи, сходни с предмета на обществената поръчка, общо за последните три финансови години (2009, 2010 и 2011 г.), не по-малко от не по-малко от 1 000 000.00 лева /един милион лева/.Забележка: покриването на изискването се удостоверява със заверени от участника копия на баланс и отчет за приходите и разходите като съставни части на годишния финансов отчет за предходните 3 (три) финансови години (2009, 2010 и 2011 г.) по т.1. от изискуемите документи от настоящия раздел и с Информация за общия оборот и оборота от извършване на строителни и монтажни работи, сходни с предмета на поръчката, за последните 3 (три) финансови години – 2009, 2010 и 2011 г., по т.2 от изискуемите документи от настоящия раздел.3. Участникът следва да разполага с достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер не по-малък от 300 000.00 лева /триста хиляди лева/.Забележка: покриването на изискването се удостоверява с оригинал или нотариално заверено копие от документа по т.3 от изискуемите документи от настоящия раздел.Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията към тях се прилагат пропорционално съобразно вида и дела на тяхното участие, и по-точно:- минималните изисквания към икономическите и финансови възможности на участниците по т. 1 и т. 2 от настоящия раздел се отнасят към подизпълнителя/ите пропорционално на дела на участие, а минималните изисквания по т.3 от настоящия раздел не се прилагат към подизпълнителя/ите.Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, минималните изисквания към икономическите и финансови възможности на участниците се прилагат към обединението като цяло. ІІІ.2.3) Технически възможности Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори за строителство, сходни на тези, които са предмет на поръчката, изпълнени през последните 5 години до датата на подаване на офертите /от 09.04.2007г. до 09.04.2012г./, включително стойностите на договорите, датите и възложителите, с посочени още кратко описание на изпълнените строителни и монтажни работи, дял на участника в изпълнението на поръчката, място на изпълнение, срок за изпълнение - по образец, към който списък се прилагат доказателства за изпълнение на описаните договори, а именно заверени от участника копия от референции /препоръки за добро изпълнение/.Забележка: Референциите следва точно да кореспондират с данните по списъка, като съдържат информация за възложителя, предмета на договора, неговата стойност, дата на сключване и изпълнение, място на изпълнение, както и относно обстоятелството дали участникът е реализирал добросъвестно и професионално договорните си задължения в съответствие с нормативните изисквания.При липса на препоръка възложителят ще приеме за подходящо доказателство заверено от участника и други документи, издадени от лица, различни от участника, доказващи качественото изпълнението на описаните договори в срок.Сходни с предмета на поръчката са договорите за изграждане на обществено-обслужващи сгради и изграждане, поддържане, укрепване и/или рехабилитация на горски пътища.2. Списък на ключовите специалисти - квалифицирани ръководни и технически лица /собствени или наети/, включително тези отговарящи за контрола на качеството, и на работниците, които участникът ще използва за изпълнение на поръчката - по образец.3. Професионални автобиографии на предвидените за изпълнението на поръчката ключовите специалисти - квалифицирани ръководни и технически лица /собствени или наети/, включително тези отговарящи за контрола на качеството, изготвени по образец, придружени от документи, удостоверяващи техните образование, професионалната квалификация и професионален опит / заверени копия от дипломи, удостоверения, сертификати, свидетелства, разрешителни, лицензи, трудови и служебни книжки, договори, референции от работодатели/възложители и други подходящи документи /.4. Доказателства, че участникът има на разположение предвидените за изпълнение на поръчката ключови специалисти - квалифицирани ръководни и технически лица /собствени или наети/, включително тези отговарящи за контрола на качеството, и работници съгласно списъка по образец – представят се Справка от Национална агенция по приходите за актуално състояние на регистрираните трудови договори на работниците и служителите, наети по трудово правоотношение от участника /представя се като заверено от участника копие/, граждански договори /представят се като заверени от участника копия/, Декларации за ангажираност от лицата, предвидени за изпълнение на поръчката, изготвени по образец /представят се в оригинал/ или други еквивалентни документи, удостоверяващи, че участникът действително разполага с предвидените за изпълнението на поръчката лица.5. Списък на техническото оборудване, налично и предвидено за изпълнение на поръчката – по образец. За собственото техническо оборудване да се представят заверени от участника копия от документи, удостоверяващи правото на собственост - извлечение от счетоводните партиди и/или договори за покупка и/или фактури и/или други еквивалентни документи. За собственото на трети лица техническото оборудване, предвидено за изпълнение на поръчката, да се представят заверени от участника копия от документи, удостоверяващи, че те са на негово разположение за срока на действие на договора за изпълнение на настоящата поръчка /документи за собственост и документи, установяващи основанието за ползване от участника/. За моторните превозни средства да се представят и заверени копия от регистрационни талонии контролни талони за извършени годишни технически прегледи, удостоверяващи изправността на моторните превозни средства към крайната дата за подаване на офертите. Минимални изисквания: 1.Участникът трябва да има опит при изпълнението на договори, сходни с предмета на настоящата поръчка, включително да е изпълнил през последните 5 г. до крайната дата за подаване на офертите /от 09.04.2007г. до 09.04.2012г./ най-малко 2 договора за изграждане на обществено обслужващи сгради и 2 договора за изграждане, поддържане, укрепване и/или рехабилитация на горски пътища.Забележка: покриването на изискването се удостоверява със списъка на основните договори за строителство, сходни на тези, които са предмет на поръчката, изпълнени през последните 5 г. до датата на подаване на офертите, по т.1 от изискуемите документи от настоящия раздел и с приложените към него референции.При липса на препоръка възложителят ще приеме за подходящо доказателство и др. документи, издадени от лица, различни от участника, доказващи качественото изпълнението на описаните договори в срок. 2.За изпълнението на поръчката участникът трябва да разполага с ръководен състав, включващ минимум 5 специалисти, както следва:2.1.Технически ръководител на обекта, който отговаря на следните изисквания: •Да притежава диплома за завършено висше образование, образователна степен магистър, специалност промишлено и гражданско строителство или еквивалентна, квалификация инженер;•Да притежава основен професионален опит в сферата на строителството: не по-малко от 5 г.2.2.Строителен инженер, който отговаря на следните изисквания: •Да притежава диплома за завършено висше образование, образователна степен магистър, специалност ВиК или еквивалентна; •Да притежава основен професионален опит в сферата на строителството: не по-малко от 5 г.2.3.Eл.инженер, който да отговаря на следните изисквания: •Да притежава диплома за завършено висше образование, образователна степен магистър, специалност електротехника, електроснабдяване, електрообзавеждане или друга еквивалентна с оглед предмета на поръчката;•Да притежава основен професионален опит в сферата на строителството: не по-малко от 5 г.2.4.Специалист по контрола на качеството, който да отговаря на следните изисквания: •Да притежава най-малко 1 г. стаж на длъжност, свързана с контрол на качеството при изпълнение на СМР.2.5.Координатор по здравословни и безопасни условия на труд съгласно изискванията на ЗЗБУТ и Наредба №2/22.03.2004г. за минималните изисквания за ЗБУТ, който да отговаря на следните изисквания:•Да притежава необходимия валиден сертификат или друг еквивалентен документ за упражняване на позицията;•Да има минимум 1 г. трудов стаж на тази позиция.Забележка: покриването на изискването се удостоверява с документите по т.2,3 и 4 от изискуемите документи от настоящия раздел. Професионалният опит в сферата на строителството се удостоверява със заверени от участника копия от трудови договори и/или граждански договори, трудови и/или служебни книжки, референции, както и с всякакви други еквивалентни документи.3.За изпълнението на поръчката участникът трябва да разполага с технически персонал, включващ минимум 12 работници.Забележка:покриването на изискването се удостоверява с документите по т.2 и 4 от изискуемите документи от настоящия раздел.4.Участникът трябва да разполага с необходимото технически изправно оборудване за изпълнение на поръчката в минимален изискуем обем, както следва:4.1.Челен товарач–1 бр.4.2.Мини багер–1 бр.4.3.Автокран–1 бр.4.4.Вибрационен валяк–1 бр.4.5.Хидравлична трамбовка–2 бр.4.6.Скеле. 4.7.Товарни автомобили–самосвали–2 бр.Забележка: покриването на изискването се удостоверява с документите по т.5 от изискуемите документи от настоящия раздел. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители минималните изисквания към техническите възможности на участниците по т.1,т.2,т.3 и т.4 от настоящия раздел се отнасят към подизпълнителя/ите пропорционално съобразно вида и дела на участие.Когато участник в процедурата е обединение, което не е ЮЛ минималните изисквания към технически възможности на участниците се прилагат към обединението като цяло. ІІІ.2.4) Запазени поръчки (когато е приложимо) Запазени поръчки: НЕ Тип запазената поръчка ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услугиІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професияАко да, посочете съответните нормативни разпоредби:
За изпълнението на услугата се изисква определена професия Нормативни разпоредби ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговорен за изпълнението на услугата Трябва да се посочат имената и професионалната квалификация на персонала РАЗДЕЛ IV: ПРОЦЕДУРАІV.1) Вид процедураІV.1.1) Вид процедура Избрани кандидати Вид процедура: Открита Основания и мотиви IV.1.2) Ограничение на броя на кандидатите, които ще бъдат поканени да представят оферти или да участват в договарянето или диалога Минимален брой Максимален брой Критерии Брой IV.1.3) Намаляване на броя на предложенията по време на договарянето или диалога (процедура на договаряне, състезателен диалог). В процедурата ще се използват етапи за постепенно намаляване на броя на обсъжданите предложения или на договаряните оферти. Намаляване на броя на предложенията ІV.2) Критерий за оценка на офертитеІV.2.1) Критерий за оценка на офертите Критерий за оценка: икономически най-изгодна оферта при посочените по-долу показатели (показателите се посочват с тяхната относителна тежест или в низходящ ред на значимост, когато оценяването на относителната тежест не е възможно поради очевидни причини) Показател: цена за изпълнение(тежест : 45) Показател: срок за изпълнение(тежест : 35) Показател: гаранционен срок за за всички видове новоизпълнени строителни конструкции на сгради и съоръжения, включително и за земната основа под тях (тежест : 5) Показател: гаранционен срок за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения в неагресивна среда (тежест : 5) Показател: гаранционен срок за всички видове строителни, монтажни и довършителни работи (подови и стенни покрития, тенекеджийски, железарски, дърводелски и др.), както и за вътрешни инсталации на сгради, с изключение на работите по показател 3 и 4 (тежест : 5) Показател: гаранционен срок за преносни и разпределителни проводи (мрежи) и съоръжения към тях на техническата инфраструктура (тежест : 5) ІV.2.2) Ще се използва електронен търгАко да, допълнителна информация за електронния търг (когато е приложимо)
Ще се използва електронен търг: НЕ Допълнителна информация ІV.3) Административна информацияІV.3.1) Идентификационен номер на поръчката, даден от възложителя (когато е приложимо) Номер ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчкаАко да, посочете къде:
Предишни публикации за обществени поръчки (ако да, посочете къде): ДА Вид на публикацията: Предварително обявление за ОП Номер на обявлението в ДВ: 48 от 08/03/2011 Други предишни публикации (ако е приложимо) Номер на обявлението в ДВ: 51 от 08/03/2011 ІV.3.3) Условия за получаване на документация за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на динамична система на доставки) или на описателен документ (при състезателен диалог)Срок за получаване на документация за участие
Платими документи: ДА Час: 17:00 Цена: 10 Условия: 1. Желаещите да закупят документацията за участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка могат да направят това в сградата на общинска администрация Смолян, адрес: гр. Смолян, бул. България 12, Приемна № 1 – Деловодство от 08:30 часа до 17:00 часа, всеки работен ден до крайния срок за закупуване на документация за участие съгласно т. IV.3.3 от настоящето обявление, а именно до 30.03.2012г..2. Документацията може да бъде изпратена на участниците с куриерска фирма за тяхна сметка след предварително писмено заявление до възложителя на факс: 0301/ 62426, съдържащо реквизити за издаване на фактура, наименование на участника, адрес за кореспонденция, телефон, факс и лице за получаване на документацията, към което заявление се прилага копие от платежен документ за внесена невъзстановима сума за закупуването на документацията по долупосочената банкова сметка на възложителя в указания размер.3. Документацията за участие може да се закупува до 10 /десет/ дни преди изтичане на срока за получаване на офертите.4. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят.5. Предварителният преглед на документацията се извършва на мястото на закупуването й, а именно в сградата на общинска администрация Смолян, адрес: гр. Смолян, бул. България 12, Приемна № 1 – Деловодство от 08:30 часа до 17:00 часа, всеки работен ден. 6. Пълен достъп до документацията за участие се предоставя и по електронен път на следния интернет адрес на възложителя: www.smolyan.bg .7. Цената на документацията за участие е 10 (десет ) лева. 8. Сумата от 10 (десет) лева може да бъде внесена в касата в административната сграда на община Смолян, на адрес гр. Смолян, бул. България 12, от 08:30 часа до 17:00 часа, всеки работен ден или да бъде внесена по банков път на следната сметка на община Смолян BG 38IORT80193150005000 BIC код IORTBGSF, ТБ „ИНВЕСТБАНК” АД, клон Смолян.9. Наличието на валиден документ за закупена документация, издаден на името на участника е условие за участие в настоящата процедура. Дата: 30/03/2012 Валута: BGN ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие Час: 17:00 Дата: 09/04/2012 ІV.3.5) Дата за изпращане на поканите до избраните кандидати за представяне на оферти или за участие в договаряне или в диалог (ако е известно)(ограничена процедура, процедура на договаряне и състезателен диалог) Дата ІV.3.6) Език/ци, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие Друг език: Български Език/ци ІV.3.7) Срок на валидност на офертите (открита процедура) Брой дни: 180 Дата Брой месеци ІV.3.8) Условия при отваряне на офертите Лица които могат да присъстват при отварянето на офертите: ДА Място: Заседателна зала 343 на ІІІ етаж на административната сграда на община Смолян, находяща се в град Смолян на бул. България 12 Час: 16:00 Лица: Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел Дата: 10/04/2012 РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯVІ.1) Това представлява периодично възлагане на поръчка (когато е приложимо)Ако да, прогнозен график за публикуването на следващи обявления:
Това представлява периодично възлагане на поръчка: НЕ Прогнозен график за публикуването на следващи обявления VІ.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕСАко да, посочете проекта и/или програмата:
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС: ДА Проект/програма: Финансирането се осигурява по проект „Биоразнообразието в Родопите и езерото Вистонида - предпоставка за икономически растеж, чрез активно териториално сътрудничество", с акроним BORDER ACT по Оперативна програма за европейско териториално сътрудничество “Гърция – България 2007 – 2013”, Приоритетна ос 1: Качество на живот, Област на интервенция Опазване, управление и насърчаване на природните ресурси, Бенефициент: община Смолян, Договор № В1.11.09 от 14.04.2011г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, сключен между Министерството на икономиката, конкурентоспособността и корабоплаването на Р. Гърция и община Смолян, който проект се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма Европейско териториално сътрудничество „Гърция-България 2007-2013”, съфинансирана от Европейския сьюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. VІ.3) Допълнителна информация (когато е приложимо) Допълнителна информация: 1.Съгласно разпоредбата на чл.64, ал.3 от ЗОП срокът по ал.1 от същата разпоредба е намален с 12 дни, тъй като обявлението е изпратено по електронен път и пълен достъп до документацията за участие по електронен път се предоставя на следния интернет адрес на възложителя www.smolyan.bg2. На основание чл.47, ал.3 от ЗОП са определени следните обстоятелства по чл.47, ал.2 от ЗОП, наличието на които води до отстраняване на участника: Участникът е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си. Участникът е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, необходими за изпълнение на настоящата обществена поръчка, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението.Когато участникът е юридическо лице посоченото изискване се прилага за лицата, посочени в чл.47, ал.4 от ЗОП. Участникът има парични задължения към държавата или към община по смисъла на чл. 162, ал. 2 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или парични задължения, свързани с плащането на вноски за социалното осигуряване или на данъци съгласно правните норми на държавата, в която участникът е установен. Участникът има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години.3. Възложителят си запазва правото, ако възникне необходимост от повторение на строителството, при което да е налице потребност повторно възложените дейности да се извършат от същия изпълнител, да възложи повторните работи чрез процедурата на договаряне без обявление по реда на чл. 90, ал. 1, т. 9 от ЗОП. Възложителят си запазва правото да определи точната стойност на повторното възлагане в рамките на допустимата по закон прогнозна стойност за избор на процедура, предвидена при определяне на стойността на настоящата поръчка. VІ.4) Процедури по обжалванеVІ.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията Пощенски код: 1000 Електронна поща: cpcadmin@cpc.bg Факс: 02 9807315 Адрес: бул. Витоша № 18 Град: София Интернет адрес: http://www.cpc.bg Телефон: 02 9884070 Държава: Република България Орган, който отговаря за процедурата по медиация (когато е приложимо) Официално наименование Пощенски код Електронна поща Факс Адрес Град Интернет адрес Телефон Държава VІ.4.2) Подаване на жалби (моля, попълнете раздел VІ.4.2 ИЛИ при необходимост раздел VІ.4.3)Уточнете информацията относно крайния срок (крайните срокове) за подаване на жалби:
Информация относно крайния срок: Всяко решение на възложителите в настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата, пред Комисията за защита на конкуренцията.Жалбата може да се подава в 10-дневен срок от:а) публикуването на решението и обявлението в Регистъра на обществените поръчки или обявлението в "Официален вестник" на Европейския съюз, а относно изисквания, които не са посочени в обявлението - от получаване на документацията, когато не е публикувана едновременно с обявлението - срещу решението за откриване на процедура;б) получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата;в) публикуване на обявлението за доброволна прозрачност в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на Европейския съюз - срещу решението за избор на изпълнител. В случаите по букви „а” и „в”, когато датите на публикуване на обявленията в Регистъра на обществените поръчки и в "Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата.Жалба може да се подава от: всяко заинтересовано лице - в случаите по букви „а” и „в”; всеки заинтересован кандидат или участник - в случаите по буква „б”.Жалбата се подава едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение се обжалва. VІ.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията Пощенски код: 1000 Електронна поща: cpcadmin@cpc.bg Факс: 02 9807315 Адрес: бул. Витоша № 18 Град: София Интернет адрес: http://www.cpc.bg Телефон: 02 9884070 Държава: Република България VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление Дата: 24/02/2012 ПРИЛОЖЕНИЕ АДОПЪЛНИТЕЛНИ АДРЕСИ И ЛИЦА ЗА КОНТАКТІ) Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация Официално наименование Пощенски код За контакти Електронна поща Факс Адрес Град Лице за контакти Интернет адрес Телефон Държава ІІ) Адреси и лица за контакт, от които може да се получат документация за участие (спецификации и допълнителни документи) (включително документи за състезателен диалог, както и за динамична система за доставки) Официално наименование: Община Смолян Пощенски код: 4700 За контакти: Малина Кръстева Електронна поща Факс: 0301 62426 Адрес: бул. " България " № 12 Град: Смолян Лице за контакти: деловодство - Приемна № 1 Интернет адрес Телефон: 0301 67619 Държава: Република България ІІІ) Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие Официално наименование: Община Смолян Пощенски код: 4700 За контакти: Малина Кръстева Електронна поща Факс: 0301 62426 Адрес: бул. " България " № 12 Град: Смолян Лице за контакти: деловодство - Приемна № 1 Интернет адрес Телефон: 0301 67619 Държава: Република България |