ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 89
ОТ 18 АПРИЛ 2016 Г.
за създаване на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ и за приемане на нейния устройствен правилник
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
Чл. 1. Създава Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ към министъра на земеделието и храните.
Чл. 2. Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ изпълнява функции на Сертифициращ орган за извършване на сертификационен одит за верността на финансовите отчети и изградената система за контрол в Разплащателната агенция на Република България по:
1. Европейски фонд за гарантиране на земеделието (ЕФГЗ);
2. Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони (EЗФРСР).
Чл. 3. Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище гр. София.
Чл. 4. (1) Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) Изпълнителният директор се назначава с договор, който се сключва, изменя и прекратява от министъра на земеделието и храните съгласувано с министър-председателя.
(3) Изпълнителният директор на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ е второстепенен разпоредител с бюджет към министъра на земеделието и храните.
Чл. 5. Приема Устройствен правилник на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ съгласно приложението.
Заключителни разпоредби
§ 1. В двумесечен срок от влизането в сила на постановлението министърът на земеделието и храните съгласувано с министър-председателя назначава изпълнителен директор на агенцията по чл. 1.
§ 2. В Постановление № 125 на Министерския съвет от 2006 г. за приемане на Устройствен правилник на Министерството на земеделието и храните (обн., ДВ, бр. 48 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 15, 62 и 77 от 2007 г., бр. 71, 76 и 83 от 2008 г., бр. 3, 42, 84 и 90 от 2009 г., бр. 4, 22, 41, 84 и 101 от 2010 г., бр. 9, 15, 49, 50, 52, 59 и 72 от 2011 г., бр. 14, 48, 84 и 103 от 2012 г., бр. 77 от 2013 г., бр. 29, 50 и 68 от 2015 г. и бр. 12 от 2016 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 2, ал. 2 се създава нова т. 3:
„3. Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“;“.
2. В приложението към чл. 2, ал. 3:
а) създава се нова т. 3:
„3. Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“22“;
б) в т. 15 числото „1990“ се заменя с „1988“.
§ 3. В Постановление № 173 на Министерския съвет от 2011 г. за приемане на Устройствен правилник на Изпълнителната агенция по горите (обн., ДВ, бр. 49 от 2011 г.; изм., бр. 103 от 2012 г. и бр. 29 от 2015 г.) в чл. 2 се правят следните изменения:
1. В основния текст числото „1535“ се заменя с „1515“.
2. В т. 1 числото „1342“ се заменя с „1322“.
§ 4. В Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация (обн., ДВ, бр. 49 от 2012 г.; изм. и доп., бр. 80 и 103 от 2012 г., бр. 5 и 27 от 2013 г., бр. 5 и 50 от 2014 г., бр. 9 от 2015 г. и бр. 1 от 2016 г.) в чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 5:
„(5) Индивидуалните основни месечни заплати на служителите на пълно работно време в специализираната администрация на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ може да надвишават с до 10 на сто максималния размер на основната месечна заплата за съответното ниво и степен на основната месечна заплата по приложение № 1.“
2. Досегашната ал. 5 става ал. 6.
§ 5. В Класификатора на длъжностите в администрацията, приет с Постановление № 129 на Министерския съвет от 2012 г. (обн., ДВ, бр. 49 от 2012 г.; изм. и доп., бр. 80 от 2012 г., бр. 25 и 44 от 2014 г. и бр. 64 и 85 от 2015 г.), се правят следните допълнения:
1. Създава се ред 8а:
„
8а.
|
3
|
Ръководно ниво 3А
|
Главен секретар в Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
|
магистър
|
V старши
|
7 години
|
служебно
|
“
2. Създава се ред 27а:
„
27а.
|
3
|
Ръководно ниво 3В
|
Директор на дирекция в Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
|
магистър
|
V старши
|
7 години
|
служебно
|
“
3. Създава се ред 99а:
„
99а.
|
5
|
Експертно ниво 1Б
|
Главен счетоводител в Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
|
магистър
|
II младши
|
5 години
|
служебно
|
“
4. Създава се ред 106а:
„
106а.
|
5
|
Експертно ниво 1Б
|
Главен юрисконсулт в Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
|
магистър
|
II младши
|
6 години
|
служебно
|
“
5. Създава се ред 150а:
„
150а.
|
6
|
Експертно ниво 2
|
Главен експерт в Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
|
бакалавър
|
III младши
|
4 години
|
служебно
|
“
6. Създава се ред 225а:
„
225а.
|
8
|
Експертно ниво 4
|
Старши експерт в Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
|
бакалавър
|
IV младши
|
2 години
|
служебно
|
“
7. Създава се ред 275а:
„
275а.
|
9
|
Експертно ниво 5
|
Старши юрисконсулт в Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
|
магистър
|
IV младши
|
2 години
|
служебно
|
“
§ 6. Постановлението се приема на основание чл. 54, ал. 2 от Закона за администрацията във връзка с чл. 7, ал. 2, т. 3 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 81, ал. 2 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2016 г.
§ 7. Изпълнението на постановлението се възлага на министъра на земеделието и храните.
§ 8. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник“.
Министър-председател:
Бойко Борисов
За главен секретар на Министерския съвет:
Веселин Даков
Приложение
към чл. 5
УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК
на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“
Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, функциите, организацията на работа и числеността на персонала на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ към министъра на земеделието и храните, наричана по-нататък „агенцията“, и на нейните административни звена.
Чл. 2. Изпълнителният директор на агенцията е второстепенен разпоредител с бюджет към министъра на земеделието и храните.
Чл. 3. По бюджета на агенцията постъпват средства от:
1. финансирания по съвместни програми с Европейския съюз и други международни организации;
2. издаване и разпространение на брошури, доклади, разработки и други специализирани издания в областта на специфичните одитни дейности по фондове и програми на Европейския съюз;
3. участия в международни програми, проекти и споразумения;
4. провеждане на обучения в областта на осъществяването на специфични одитни дейности по фондове и програми на Европейския съюз;
5. други източници.
Чл. 4. Администрацията на агенцията подпомага изпълнителния директор при осъществяване на неговите правомощия и осигурява технически дейността му.
Глава втора
ДЕЙНОСТ, СТРУКТУРА И ФУНКЦИИ НА АГЕНЦИЯТА
Раздел I
Общи положения
Чл. 5. (1) Агенцията изпълнява функции на Сертифициращ орган за извършване на сертификационен одит за верността на финансовите отчети и изградената система за контрол в Разплащателната агенция на Република България по:
1. Европейски фонд за гарантиране на земеделието (ЕФГЗ);
2. Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР).
(2) Функциите по ал. 1 се осъществяват съгласно международно приетите одитни стандарти в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 352/78, (ЕО) № 165/94, (ЕО) № 2799/98, (ЕО) № 814/2000, (ЕО) № 1290/2005 и (ЕО) № 485/2008 на Съвета (OB, L 347 от 20 декември 2013 г.), Делегиран Регламент (ЕС) № 907/2014 на Комисията от 11 март 2014 г. за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета във връзка с разплащателните агенции и други органи, финансовото управление, уравняването на сметки, обезпеченията и използването на еврото (OB, L 255 от 28 август 2014 г.), наричан по-нататък „Делегиран регламент (ЕС) № 907/2014“, и Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014 на Комисията от 6 август 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на разплащателните агенции и други органи, финансовото управление, уравняването на сметките, правилата за проверките, обезпеченията и прозрачността (OB, L 255 от 28 август 2014 г.), наричан по-нататък „Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014“.
(3) С цел осигуряване на ефективно управление на рисковете, като част от одитната дейност по ал. 1 и в изпълнение на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, и за отмяна на Регламент (ЕО, ЕВРАТОМ) № 1605/2002 на Съвета (ОВ, L 298 от 26 октомври 2012 г.), Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014 на Комисията и Указанията на Европейската комисия агенцията извършва препотвърждаване на проверки на място, извършени от Разплащателната агенция, съгласно изискванията, свързани със законосъобразността и редовността на съответните трансакции, на равнище окончателни бенефициери.
(4) Дейността по ал. 3 се извършва в съответствие с Указанията на Европейската комисия от агенцията самостоятелно или чрез възлагане по реда на Закона за обществените поръчки на външни изпълнители.
Чл. 6. (1) Агенцията извършва сертификационен одит на Разплащателната агенция за управлението на ЕФГЗ и ЕЗФРСР, включващ проверка за:
1. изпълнение на критериите за акредитация;
2. установяване доколко процедурите на Разплащателната агенция дават разумни гаранции, че разходите, начислени по сметка на ЕФГЗ и ЕЗФРСР, са извършени при спазване на правото на Европейския съюз и че препоръките за подобряване са формулирани и приложени;
3. съответствието на годишните счетоводни отчети, посочени в чл. 29 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014, с водените от Разплащателната агенция счетоводни книги и документи;
4. верността, изчерпателността и точността на отчетите за разходи и интервенционни операции, и отразява операциите, финансирани за сметка на ЕФГЗ и ЕЗФРСР;
5. защитата на финансовите интереси на Европейския съюз по отношение на направени авансови плащания, получени гаранции, интервенционни резерви, както и сумите за получаване.
(2) При осъществяване на функциите си агенцията е оперативно независима както от Разплащателната агенция, така и от органа, който е акредитирал тази разплащателна агенция. Агенцията се ръководи от принципите за осигуряване на ефективност и ефикасност на контрола при извършване на проверките си в подходящ срок, като взема предвид естеството и времето на извършване на трансакциите за съответната финансова година.
Чл. 7. (1) Агенцията ежегодно изготвя и представя на Европейската комисия становище, изготвено съгласно международно приетите одитни стандарти, относно:
1. изчерпателността, точността и достоверността на годишния финансов отчет на Разплащателната агенция;
2. доброто функциониране на системата на Разплащателната агенция за вътрешен контрол;
3. законосъобразността и редовността на разходите, за чието възстановяване е отправено искане от Разплащателната агенция до Комисията;
4. дали прегледът поставя под съмнение твърденията от декларацията за управлението съгласно чл. 3 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014.
(2) Становището по ал. 1 се изготвя съгласно принципите и методите на одита по чл. 6 и 7 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014.
Чл. 8. Агенцията изготвя доклад със своите констатации за одитирания период при спазване изискванията на чл. 5 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014.
Чл. 9. Агенцията предоставя на Компетентния орган за акредитацията на Разплащателната агенция и на заместник министър-председателя, отговарящ за европейските фондове и икономическата политика, становището по чл. 7 и доклада по чл. 8 най-късно до 30 януари на годината, следваща края на финансовата година, за които се отнасят.
Чл. 10. Агенцията изработва и допълнителни доклади след искане и указания на Европейската комисия, съответно на Компетентния орган.
Чл. 11. (1) Агенцията е структурирана в обща и специализирана администрация.
(2) Общата численост на персонала в административните звена на агенцията е 22 щатни бройки.
(3) Разпределението на общата численост по ал. 2 е посочено в приложението.
(4) Общата и специализираната администрация са организирани в дирекции.
(5) Към дирекциите изпълнителният директор може да създава отдели.
Раздел II
Изпълнителен директор
Чл. 12. (1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) За изпълнителен директор може да бъде назначено лице с висше образование, с образователно-квалификационна степен „магистър“, с трудов стаж не по-малко от 7 години, придобит след завършване на висшето образование.
(3) Изпълнителният директор се назначава с договор, който се сключва, изменя и прекратява от министъра на земеделието и храните съгласувано с министър-председателя.
Чл. 13. (1) Изпълнителният директор:
1. представлява агенцията в страната и в чужбина;
2. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите и задачите на агенцията, както и връзките ù с други институции, органи и организации;
3. утвърждава стратегически и годишни цели за дейността на агенцията и осъществява контрол по тяхното изпълнение;
4. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
5. осъществява взаимодействие с институции, органи и организации във връзка с одитната дейност;
6. утвърждава становището по чл. 7 и доклада по чл. 8;
7. предоставя на Компетентния орган за акредитацията на Разплащателната агенция и на заместник министър-председателя, отговарящ за европейските фондове и икономическата политика, становището по чл. 7 и доклада по чл. 8 най-късно до 30 януари на годината, следваща края на финансовата година, за които се отнасят;
8. предоставя на Европейската сметна палата, на Европейската комисия и на други органи на Европейския съюз информация, поискана във връзка с одитната дейност, и оказва съдействие при осъществяване на дейността им в страната;
9. осъществява комуникация, координация и сътрудничество със структурите на Европейския съюз, Европейската сметна палата и с други институции, органи и организации в областта на одита на средства по ЕФГЗ и ЕЗФРСР и Програмата за развитие на селските райони;
10. утвърждава годишен план за обучение на одиторския екип;
11. поддържа връзки с Европейската комисия по въпросите на методологията, качеството на одитната дейност, указанията и насоките за одит за сертифициране;
12. утвърждава наръчник за одит на средствата от ЕФГЗ и ЕЗФРСР;
13. утвърждава структурата на административните звена и длъжностното разписание на агенцията;
14. утвърждава вътрешните актове, процедурите и политиките за работа в агенцията;
15. назначава държавните служители в агенцията, изменя и прекратява служебните правоотношения с тях;
16. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;
17. разрешава отпуските и командирова служителите на агенцията;
18. създава съвети като консултативни звена за решаване на проблеми от неговата компетентност;
19. създава работни групи за изпълнение на конкретни задачи;
20. осъществява и други функции, възложени му със закон или с друг нормативен акт.
(2) Изпълнителният директор може да сключва договори за сметка на агенцията с външни експерти по въпроси, които изискват специални знания и опит.
(3) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен със заповед за всеки конкретен случай висш държавен служител на агенцията.
Раздел III
Главен секретар
Чл. 14. (1) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар.
(2) Главният секретар:
1. ръководи, координира и контролира функционирането и дейността на общата администрация в агенцията;
2. представлява агенцията в случаите, когато изрично е упълномощен от изпълнителния директор;
3. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията;
4. координира и контролира финансово-стопанската дейност на агенцията;
5. контролира дейността по стопанисването и управлението на държавната собственост, предоставена на агенцията;
6. контролира и отговаря за работата с документите и за тяхното съхраняване;
7. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
8. осъществява и други дейности, възложени му от изпълнителния директор.
Раздел IV
Обща администрация
Чл. 15. (1) Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция „Финансово-стопанска и административно-правна дейност“.
(2) Общата администрация:
1. подпомага осъществяването на правомощията на изпълнителния директор като ръководител на агенцията, създава условия за осъществяване на дейността на специализираната администрация и извършва техническите дейности по административното обслужване;
2. оказва методическо съдействие на изпълнителния директор и на специализираната администрация по изпълнението на одитните ангажименти.
Чл. 16. Дирекция „Финансово-стопанска и административно-правна дейност“:
1. съставя проектобюджета на агенцията за съответната година;
2. организира и осъществява финансово-счетоводната дейност, осигурява изпълнението на бюджета и следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на паричните средства и ползване на активите на агенцията;
3. подпомага изпълнителния директор в управлението на финансовите ресурси на агенцията;
4. организира и осъществява материално-техническото обслужване на агенцията, ремонта и поддръжката на материалната база;
5. осигурява правнонормативното обслужване в областта на административното управление на агенцията;
6. осъществява процесуалното представителство на агенцията пред съдебните институции и други юрисдикции, пред които агенцията е страна;
7. дава консултации и изготвя становища по правните въпроси на одитната дейност;
8. участва в разработването на проекти на нормативни и вътрешни актове, касаещи одитната дейност на агенцията, и дава становища по проекти на нормативни актове, получени от други държавни органи за съгласуване;
9. подпомага дирекцията от специализираната администрация при разработване на проекти на вътрешни актове, методически указания, свързани с дейността на агенцията, и разясняване прилагането на правила, регламенти и наръчници;
10. анализира прилагането на наръчника и други вътрешни актове, приети от агенцията, и оценява действието им с цел тяхното актуализиране;
11. подготвя и организира провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки за нуждите на агенцията;
12. изготвя документите, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения на служителите, както и на другите актове по Кодекса на труда и Закона за държавния служител;
13. изготвя длъжностното разписание, поименното разписание на длъжностите и работните заплати и проектите на длъжностни характеристики на служителите в агенцията;
14. осъществява дейности, свързани с обучението, квалификацията и преквалификацията на служителите в агенцията;
15. организира внедряването на нови информационни и комуникационни технологии в агенцията и извършва поддръжка на компютърната техника и програмно осигуряване;
16. осигурява взаимодействието с автоматизираните информационни системи, функциониращи в други държавни органи и институции;
17. осъществява протоколната дейност и връзките с обществеността и с медиите;
18. организира и осъществява деловодната и архивната дейност в агенцията;
19. организира осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд на служителите в агенцията.
Раздел V
Специализирана администрация
Чл. 17. (1) Специализираната администрация на агенцията е организирана в дирекция „Сертификационен одит на Разплащателна агенция по ЕФГЗ и ЕЗФРСР“.
(2) Дирекцията по ал. 1:
1. извършва сертификационен одит на Разплащателната агенция по отношение на ЕФГЗ и ЕЗФРСР в съответствие с приложимите регламенти и Указанията на Европейската комисия, който включва:
а) спазване критериите за акредитация;
б) установяване доколко процедурите на Разплащателната агенция дават разумни гаранции, че разходите, начислени по сметка на ЕФГЗ и ЕЗФРСР, са извършени при спазване на правото на Европейския съюз и че препоръките за подобряване са формулирани и приложени;
в) съответствието на годишните счетоводни отчети, посочени в чл. 29 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 908/2014, с водените от Разплащателната агенция счетоводни книги и документи;
г) верността, изчерпателността и точността на отчетите за разходи и интервенционни операции и отразяват операциите, начислени по сметка на ЕФГЗ;
д) защитата на финансовите интереси на Европейския съюз по отношение на направени авансови плащания, получени гаранции, интервенционни резерви, както и сумите за получаване;
2. извършва повторни проверки на място за потвърждаване на законността и редовността на съответните трансакции на равнище окончателни бенефициери по ЕФГЗ и ЕЗФРСРв обхвата на Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК) и ЕФГЗ и ЕЗФРСР извън обхвата на ИСАК;
3. изготвя междинни констатации и препоръки;
4. извършва контрол по проверките на място;
5. извършва ключови дейности на одит, произтичащи от оценката на риска за:
а) степента на изпълнението на препоръките от годишния доклад на агенцията;
б) предприети адекватни мерки по актуализиране на правилниците предвид измененията в приложимото българското законодателство и правото на Европейския съюз, както и препоръките от външни одиторски проверки, спазвайки критериите за акредитация;
в) изпълняване на ефективно разписаните контроли;
г) наличие на изграден механизъм за идентифициране на риска и оценяване на неговото въздействие върху оторизация на плащането, разплащане и осчетоводяване;
д) процедурите и възможността да се декларира в разумно надеждна степен, че разходите, отнесени по сметка на ЕФГЗ и ЕЗФРСР, са извършени при спазване на правото на Европейския съюз;
е) съществена степен на съответствие на годишните счетоводни отчети, посочени в чл. 29 от Регламент (ЕО) № 908/2014, с водените от Разплащателната агенция счетоводни книги и записи;
ж) защитата на финансовите интереси на Европейския съюз по отношение на направени авансови плащания, получени гаранции, интервенционни резерви, както и сумите за получаване;
з) наличие на ефективни системи за вътрешен контрол, гаранции за съответствие на дейността на Разплащателната агенция с изискванията на българското законодателство и правото на Европейския съюз;
6. извършва проверки на системите за контрол на Разплащателната агенция за:
а) процедури по договаряне на помощта;
б) процедури за разрешаване на плащане, които включват административни проверки и проверки на място;
в) процедури за извършване на плащане – включващи проверки за потвърждаване, че единствено одобрени заявления са предмет на плащане, както и че плащането е извършено правилно;
г) счетоводни процедури – включващи контрол на записаните в главната счетоводна книга операции;
д) процедури за управление на дълга – включващи проверки за признаването на всички дължими суми, както и вписването в главната счетоводна книга на длъжника на всички такива задължения, както и събирането на възстановявания за нередности, налози и други вземания;
е) процедури за авансови плащания и гаранции – включващи проверки за гарантиране, че те са надлежно разрешени, че са ясно разграничими в документите, като техният статус се наблюдава редовно, както и че гаранциите са валидни и в сила, докато свързаните с тях авансови плащания бъдат възстановени;
7. докладва за изпълнението на план или планове за действие, за въведените механизми за мониторинг и за осъществения напредък по оставащите за изпълнение действия, в случай че Разплащателната агенция е разработила план или планове за действие, посочени в годишния доклад за дейността, свързан с декларацията за достоверност на Главна дирекция „Земеделие и развитие на селските райони“ при Европейската комисия, с цел да бъдат отстранени сериозни слабости в системата за вътрешен контрол на Разплащателната агенция, констатирани чрез одити от страна на Европейския съюз или Европейската сметна палата;
8. изготвя одитна стратегия и одитна програма съгласно Указанията на Европейската комисия;
9. проверява дейността на Разплащателната агенция за съответствие с критериите за акредитация, посочени в Приложение I на Делегиран регламент (ЕС) № 907/2014;
10. извършва съществени проверки на оперативни и неоперативни трансакции:
а) проверява извадка от трансакции по отношение на ЕФГЗ в обхвата на ИСАК и извън обхвата на ИСАК;
б) проверява извадка от трансакции по отношение на ЕЗФРСР в обхвата на ИСАК и извън обхвата на ИСАК;
в) констатира грешки;
г) извършва оценка на грешките;
д) дава препоръки;
11. за равняване на месечните, тримесечните и годишните декларации по ЕФГЗ и ЕЗФРСР:
а) извършва проверка;
б) констатира грешки;
в) извършва оценка на грешките;
г) дава препоръка;
12. извършва преглед за спазване на финансовите тавани и финансовите планове;
13. преглежда Декларацията за управление и изготвя и издава одитно становище относно нея;
14. изготвя доклад съгласно Указанията на Европейската комисия;
15. изпълнява допълнителни одитни ангажименти, възложени от Компетентния орган.
(3) Служителите от специализираната администрация следва да отговарят на изискванията на чл. 45 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
Глава трета
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА
Чл. 18. Директорите на дирекции ръководят, организират и носят отговорност за дейността и за изпълнението на задачите на съответната дирекция съгласно определените с правилника функции.
Чл. 19. Освен определените с правилника функции дирекциите изпълняват и други задачи, възложени им от изпълнителния директор на агенцията в кръга на дейността ù.
Чл. 20. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики.
Чл. 21. (1) Документите, изпратени до агенцията от държавни органи, от юридически или физически лица, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува преписка.
Чл. 22. (1) Служебните преписки се разпределят от изпълнителния директор с резолюция до съответните ръководители на административни звена. Резолюцията съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис.
(2) Ръководителите на административни звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на един или повече служители, като конкретизират задачите.
Чл. 23. Изходящите от агенцията документи се съставят в два екземпляра и се завеждат в изходящ регистър. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, който е изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва датата.
Чл. 24. (1) Работното време на служителите при 5-дневна работна седмица е 8 часа дневно и 40 часа седмично.
(2) Работното време на служителите в агенцията е с променливи граници от 7,30 до 18,30 ч. със задължително присъствие в периода от 10,00 до 16,00 ч. и с обедна почивка 30 минути между 12,00 и 13,30 ч. Извън времето на задължителното присъствие служителите могат да отработват дневното работно време през определени дни в следващия или в друг ден от същата работна седмица.
(3) Работното време на одиторите при изпълнение на одитни ангажименти съвпада с работното време на одитираната структура/организация.
(4) Работното време по ал. 2 се отчита чрез електронна система за контрол на достъпа в сградата на агенцията или по друг подходящ начин. Изпълнителният директор определя със заповед организацията на работа и контрола по спазване на установеното работно време.
Чл. 25. (1) Предложенията и сигналите – писмени или устни – могат да се подават в агенцията лично или чрез упълномощен представител.
(2) Не се образува производство по анонимни предложения и сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.
(3) За анонимни предложения и сигнали се считат тези, в които за подателя не са посочени:
1. имената по документ за самоличност и адресът – за българските граждани;
2. имената по документ за самоличност, личният номер и адресът – за чужденци;
3. фирмата на търговеца или наименованието на юридическото лице, изписани и на български език, седалището и последният посочен в съответния регистър адрес на управление и електронният му адрес.
(4) Анонимни са и предложения и сигнали, които въпреки че съдържат реквизитите по ал. 3, т. 1, 2 и 3, не са подписани от автора/подателя или от негов упълномощен представител.
(5) За сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, се считат тези, които засягат факти и събития, случили се преди повече от две календарни години преди подаването или заявяването на сигнала, установено чрез датата на подаването или заявяването в деловодството на агенцията.
(6) За постъпилите сигнали за злоупотреби с власт и корупция, лошо управление на държавно имущество или за други незаконосъобразни или нецелесъобразни действия или бездействия на служители на агенцията, с които се засягат държавни или обществени интереси, права или законни интереси на други лица, изпълнителният директор със заповед определя комисия, която да разгледа конкретния сигнал.
Приложение
към чл. 11, ал. 3
Численост на персонала в администрацията на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“ – 22 щатни бройки
Изпълнителен директор
|
1
|
Главен секретар
|
1
|
Обща администрация
|
5
|
в т.ч.:
|
|
дирекция „Финансово-стопанска и
|
|
административно-правна дейност“
|
5
|
Специализирана администрация
|
15
|
в т.ч.:
|
|
дирекция „Сертификационен одит
|
|
на Разплащателна агенция по ЕФГЗ
|
|
и ЕЗФРСР“
|
15
|
2999