N: 17 / 16.5.2011

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт:

 Официално наименование: Българска народна банка
 Пощенски код: 1000
 Място/места за контакт:: пл. "Княз Александър І" № 1
 E-mail:: Tzeneva.Z@bnbank.org
 Факс: 02 91451459
 Пощенски адрес: пл. "Княз Александър І" № 1
 Адрес за допълнителна информация: Горепосоченото/ите място/места зa контакт
 Град: София
 Адрес за допълнителни документи: Горепосоченото/ите място/места зa контакт
 На вниманието на:: по процедурата - Зорница Ценева - тел. 91451552, по предмета - Богдан Губерков - тел. 91451296.
 Адрес за изпращане на заявления: Горепосоченото/ите място/места зa контакт
 Адрес на възложителя: www.bnb.bg
 Телефон: 02 91451552
 Адрес на профила на купувача: www.bnb.bg
 Страна: България

I.2) ВИД НА ВЪЗЛАГАЩИЯ ОРГАН И ОСНОВНА ДЕЙНОСТ ИЛИ ДЕЙНОСТИ

 От името на други възложители: НЕ
 Основна дейност на възложителя: икономически и финансови дейности
 Вид на възложителя: Българска народна банка

РАЗДЕЛ ІI: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

ІІ.1) Описание

ІІ.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган:

 Наименование: "Развитие на Системата за отчитане, контрол и управление на движението на наличните пари в БНБ (Касова система)."

ІІ.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите

(Изберете само една категория — строителство, доставки или услуги, която съответства в най-голяма степен на конкретния обект на вашата поръчка или покупка/и)

 Код NUTS: BG411
 Място на изпълнение: гр. София, пл. "Княз Александър І" № 1
 Тип доставки
 Тип строителство
 Категория услуга: 7
 Обект на поръчката: Услуги

ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

 Предназначение: Обществена поръчка

ІІ.1.4) Информация относно рамковото споразумение (в приложимите случаи)

 Рамково споразумение
 Брой оператора
 Обосноваване на рамково споразумение,
 Прогнозна стойност (валута)
 Прогнозна стойност
 Срок в година/и
 Честота и стойност
 Мин. прогнозна стойност
 Срок в месец/и:
 Макс. прогнозна стойност
 Максимален брой изпълнители
 Мин./макс. прогнозна стойност (валута)

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките:

 Описание: Изпълнението на обществената поръчка ще включва: 1.1. проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения (“актуализации на системата”) към „Системата за отчитане, контрол и управление на движението на наличните пари в БНБ (Касова система)”, подробно описана в Приложение № 1 – „Система за отчитане, контрол и управление на движението на наличните пари в БНБ (Касова система)” – Описание на съществуващата система, в т.ч:- актуализации на системата, в съответствие с изискванията и обхвата в Приложение № 2 - „Система за отчитане, контрол и управление на движението на наличните пари в БНБ” - Бизнес процеси, предмет на реализация в рамките на проекта и изисквания, относно функционалността на продукта. - актуализации на системата, невключени в Приложение № 2.1.2. безплатна гаранционна поддръжка на всички актуализации на системата при условията и сроковете, посочени в този договор.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

 Oсн. предмет: 72230000: Услуги по разработване на поръчков (клиентски) софтуер

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

 Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки: НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции (за информация относно обособените позиции, използвайте приложение Б толкова пъти, колкото е броят на обособените позиции)

Ако да, офертите трябва да бъда представени за (попълнете само една клетка):

 Обособени позиции: НЕ
 Подаване на оферти: 0

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

 Приемане на варианти: НЕ

ІІ.2) Количество или обем на поръчката

ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем (включително всички обособени позиции и опции, в приложимите случаи)

В приложимите случаи, прогнозна стойност, без да се включва ДДС (посочете само цифри):

 Описание: Актуализациите на системата ще се възлагат от Възложителя чрез писмена заявка до Изпълнителя, с която се изпращат заданията и спецификациите. В писмената заявка ще се определят обхватът и обемът на работата (в часове) и крайният срок за тяхното извършване.
 Прогнозна стойност
 Прогнозна стойност от/до - валута
 Прогнозна стойност от
 Прогнозна стойност до
 Прогнозна стойност - валута

ІІ.2.2) Опции (в приложимите случаи)

 Брой повторения
 Описание
 Опции: НЕ
 Прогнозен график - брой дни
 Брой месеци
 Брой дни
 Минимален брой повторения
 Максимален брой повторения
 Прогнозен график - брой месеци

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението

 Крайна дата
 Срок в дни
 Начална дата
 Срок в месеци: 24

РАЗДЕЛ ІІІ: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

ІІІ.1) Условия във връзка с поръчката

ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции (в приложимите случаи):

 Описание: Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 6000 (шест хиляди) лева. Участникът представя гаранцията за участие под формата на банкова гаранция или парична сума. Участникът сам определя формата на гаранцията за участие. Паричната сума в лева се превежда по банкова сметка на БНБ IBAN: BG40 BNBG 9661 1000 0661 23, BIC: BNBGBGSF. Ако участникът представя банкова гаранция за участие, тя следва да е със срок на валидност, не по - малко от 15 дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Гаранцията за участие се задържа или освобождава при условията и сроковете на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 2 % от сумата по чл. 2, ал. 1 от проекта на договор. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от избрания за изпълнител под формата на парична сума, преведена по горепосочената банкова сметка или под формата на банкова гаранция, към момента на сключване на договора, с валидност съгласно условията на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат:

 Условия: Съгласно клаузите на договора.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката (в приложимите случаи):

 Правна форма

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката (в приложимите случаи)

Ако да, описание на особените условия:

 Други особени условия: НЕ
 Условия

ІІІ.2) Условия за участие

ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри:

Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени:

 Изисквания: А) В плик № 1 с надпис "Документи за подбор" се поставят следните документи: 1. Пълномощно на лицето подписващо офертата, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника, съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. 2.За юридически лица и ЕТ, които не са пререгистрирани по реда на Закона за търговския регистър се представя: - копие от документ за първоначална съдебна регистрация; - валидно удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от 3 месеца от датата на отваряне на офертите. За юридически лица и ЕТ, които са пререгистрирани по реда на Закона за търговския регистър се представя: копие от документ за регистрация или единен идентификационен код (ЕИК) съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър. Когато участникът не представи ЕИК, освен копие от документ за регистрация се прилага и удостоверение за актуално състояние (извлечение от Търговския регистър). В случай че, в управителните и контролни органи на участника има юридически лица, в офертата си участникът прилага следните документи: Ако юридическото лице, член на управителен или контролен орган не е пререгистрирано по реда на Закона за търговския регистър - удостоверение за актуалното им състояние. Ако юридическото лице, член на управителен или контролен орган е пререгистрирано по реда на Закона за търговския регистър – се представя извлечение от Търговския регистър или ЕИК.За физически лица: копие от документа за самоличност. За чуждестранните лица - съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която е установен, които се представят в официален превод. 3.Документ за гаранция за участие. 4. Доказателства за икономическо и финансово състояние посочени в т. III.2.2) от настоящото обявление; 5.Доказателства за технически възможности и/или квалификация на участниците посочени в т. III.2.3) от настоящото обявление; 6.Декларации за липса на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП, съгласно образците приложени към закупената документация; 7. Документ, в който се посочват подизпълнителите, когато участникът предвижда участието им, както и декларация, подписана от подизпълнителя за съгласие за участие като подизпълнител на съответния участник. В случаи на участие на подизпълнтели, документите и данните по чл. 56, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП следва да бъдат представени и за всеки от подизпълнителите, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие; 8. Списък на документите, съдържащи се в офертата; 9. Преводен документ, удостоверяващ закупуването на документацията по съответния ред. Б) в Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” се поставят следните документи: 1. Оферта, съгласно образеца към документация; 2. Техническо предложение за изпълнение на поръчката, изготвено съгласно изискванията на Приложение № 2 и Приложение № 3; 3. Проект на договор. В) в плик № 3 с надпис "Предлагана цена", участниците представят предлаганата си цена, която се изготвя съгласно образеца приложен в документацията. Забележка: Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 на чл.56 от ЗОП се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. Към офертата се прилага учредителен акт на обединението; Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, офертата се подава на български език, документът по ал. 1, т. 1 на чл. 56 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по ал. 1, т. 3, 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП, които са на чужд език, се представят и в превод. Ако участникът е обединение, документите се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, като към офертата се прилага учредителен акт на обединението.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности

 Изискуеми документи и информация: Баланс и отчет за приходи и разходи за 2008, 2009 и 2010 г.
 Минимални изисквания: - Участникът следва за всяка една от годините (2008, 2009 и 2010 г.) да е реализирал положителен финансов резултат.

ІІІ.2.3) Технически възможности

 Изискуеми документи и информация: 1. Подписан и подпечатан списък с офисите и техните адреси на територията на гр. София; 2. Кратко представяне (презентация) на участника в т. ч. описание на опита, свързан с предмета на поръчката; 3. Подписан и подпечатан списък на основните договори за услуги, сключени през последните 3 /три/ години (2008 г., 2009 г. и 2010 г.) с посочване на стойностите, датите и получателите, както и свързани с тях препоръки за добро изпълнение от възложителите на завършените поръчки. В списъка с основните договори за услуги се посочват и договори за разработване и внедряване на информационни системи в банковия сектор (web базирани приложения, банкови информационни системи, други оперативни системи и системи за обработка на отчетни данни, вкл. администриране на Oracle база данни за банкови системи), като се описват разработените и внедрени системи, използваните СУБД и средства за разработка, мястото им на функциониране, стойностите, датите и получателите; 4. Подписана и подпечатана декларация - списък на предложения екип, който ще изпълни поръчката. В декларацията се посочват следните данни за всеки един от специалистите:- трите имена, като се посочва на какъв договор е назначен - трудов или граждански договор;- специалност и заемана длъжност;- участие на специалистите в реализирани проекти и трудовия им стаж по специалността в години;- притежаваните сертификати. 5. Автобиографии на специалистите, посочени в декларацията – списък на предложения екип, който ще изпълни поръчката; 6. Копия на сертификати, притежавани от специалистите, които ще изпълнят поръчката; 7. Подписана и подпечатана декларация - списък на служителите на участника, назначени на трудов договор, които притежават сертификат Oracle Certified Professional; 8. Копия от притежаваните от служители сертификати Oracle Certified Professional; 9. Сертификат за качество ISO 9001:2000;10. Документ, удостоверяващ съответното постигнато ниво като фирма партньор на Oracle по програмата Oracle Partner Network.
 Минимални изисквания: - Следва да има поне 1 офис на територията на гр. София (доказва се от списъка с офисите и техните адреси на територията на гр. София); - Да има минимум 5 договора, сключени през последните 3 години (2008, 2009 и 2010 г.) за разработване и внедряване на работещи версии на информационни системи в банковия сектор, с използване на Oracle база данни и Oracle средства за разработка (web базирани приложения, банкови информационни системи, други оперативни системи и системи за обработка на отчетни данни, вкл. администриране на Oracle база данни за банкови системи) – доказва се от списъка с основни договори за услуги, сключени през последните 3 /три/ години (2008 г., 2009 г. и 2010 г ); - Общата стойност на сключените договори за разработване и внедряване на информационни системи в банковия сектор с използване на Oracle база данни и Oracle средства за разработка (web базирани приложения, банкови информационни системи, други оперативни системи и системи за обработка на отчетни данни, вкл. администриране на Oracle база данни за банкови системи), за поне една от трите години – 2008, 2009 или 2010 г. – да надвишава 500 000 лв., без ДДС – доказва се от списъка с основни договори за услуги сключени през последните 3 /три/ години (2008 г., 2009 г. и 2010 г ); - Изисквания към броя и квалификацията на състава на предложения екип, който ще изпълни поръчката – 1 ръководител, минимум 2 бизнес анализатори, минимум 5 разработчици - всички на постоянен трудов договор (доказва се от декларацията - списък на предложения екип, който ще изпълни поръчката и приложените автобиографии), като: ръководителя на проекта – следва да е бил ръководител на минимум 3 реализирани проекта, да има трудов стаж по специалността минимум 10 г., и да притежава сертификат за преминато обучение по управление на проекти; бизнес анализаторите – следва да са участвали в минимум 3 проекта, включващи бизнес анализ и моделиране на процеси; да имат познания и опит в следните области - Business Analysis Body of Knowledge, използване на инструментални средства за моделиране на бизнес процеси, опит в бизнес анализ при разработване и внедряване на информационни системи в банковия сектор, с използване на Oracle база данни и Oracle средства за разработка; да имат трудов стаж по специалността минимум 5 г.; разработчиците - да имат трудов стаж по специалността минимум 3 г., свързан с разработване и внедряване на информационни системи в банковия сектор, с използване на Oracle база данни и Oracle средства за разработка. - Да има минимум 5 (пет) специалисти, назначени на трудов договор, които да притежават сертификат Oracle Certified Professional (доказва се от приложените сертификати и списък със служителите); - Да притежава валиден сертификат за качество ISO 9001:2000 за проектиране, разработване и внедряване на информационни системи; - Да притежава документ, доказващ ниво на партньорство Platinum или Gold Level Partner по програмата Oracle Partner Network.

ІІІ.2.4) Запазени поръчки (в приложимите случаи)

 Запазени поръчки: НЕ
 Тип запазената поръчка

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги

ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

Ако да, позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба:

 За изпълнението на услугата се изисква определена професия: НЕ
 Нормативни разпоредби

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

 Трябва да се посочат имената и професионалната квалификация на персонала: ДА

РАЗДЕЛ IV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура

ІV.1.1) Вид процедура

 Избрани кандидати
 Вид процедура: Открита
 Основания и мотиви

IV.1.2) Ограничение на броя на операторите, които ще бъдат поканени да представят оферти или да участват

 Минимален брой
 Максимален брой
 Критерии
 Брой

IV.1.3) Намаляване на броя на операторите по време на договарянето или диалога (процедура на договаряне, състезателен диалог)

 Намаляване на броя на предложенията

ІV.2) Критерии за възлагане

ІV.2.1) Критерии за възлагане (моля, попълнете съответната/ите клетка/и)

 Критерий за оценка: икономически най-изгодна оферта с оглед на посочените по-долу критерии (критериите за възлагане трябва да бъдат посочени с тяхната тежест или в низходящ ред на важност в случаите, в които определянето на тежест е невъзможно поради очевидни причини)
 Показател: Техническо предложение за реализация на нова версия на системата (тежест : 65 )
 Показател: Цена (часова ставка) за изпълнение на актуализациите на системата, с включени всички разходи (тежест : 35 )

ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

Ако да, допълнителна информация относно електронния търг (в подходящите случаи)

 Ще се използва електронен търг: НЕ
 Допълнителна информация

ІV.3) Административна информация

ІV.3.1) Референтен номер на досието, определен от възлагащия орган (в приложимите случаи)

 Референтен номер

ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

Ако да,

 Предишни публикации за обществени поръчки (ако да, посочете къде): ДА
 Вид на публикацията: Обявление за предварителна информация
 Номер на обявлението в OВ: 2011/S- от 22/02/2010
 Други предишни публикации (ако е приложимо)

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификациите и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)

Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи

 Платими документи: ДА
 Час: 15:30
 Цена: 20
 Условия: Документацията може да бъде получена всеки работен ден до 15.30 часа на гише № 62 в паричния салон на БНБ срещу предоставяне на данни на участника - име, адрес, телефон, факс и e-mail. Заплащането на документацията става на гише № 4. Цената на документацията с включен ДДС е 24 лева.
 Дата: 30/05/2011
 Валута: BGN

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие

 Час: 15:30
 Дата: 09/06/2011

ІV.3.5) Дата на изпращане на поканите за представяне на оферти или за участие на избраните кандидати (ако е известно) (в случая на ограничени процедури и процедури на договаряне и състезателен диалог)

 Дата

ІV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

 Друг език: Български
 Език/ци

ІV.3.7) Минимален срок , през който оферентът е обвързан от офертата (открита процедура)

 Брой дни: 90
 Дата
 Брой месеци

ІV.3.8) Условия за отваряне на офертите

 Лица, които са оправомощени да присъстват при отварянето на офертите (в приложимите случаи): ДА
 Място: Заседателна зала на БНБ
 Време: 10:00
 Лица: Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. В случаите, когато присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно (оригинал или копие заверено "Вярно с оригинала" от участника), даващо им възможност да присъстват на заседанието на комисията. Представителите на средствата за масова информация и/или на юридическите лица с нестопанска цел следва да представят оторизация от съответната медия, респ. от представителните органи на юридическото лице с нестопанска цел, с която са упълномощени да присъстват на заседанията на комисията.
 Дата: 10/06/2011

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VІ.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка (в приложимите случаи)

Ако да, прогнозни срокове за публикуването на следващи обявления:

 Това представлява периодично възлагане на поръчка: НЕ
 Прогнозен график за публикуването на следващи обявления

VІ.2) поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Ако да, позоваване на проекта/ите и/или програмата/ите:

 поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове: НЕ
 Проект/програма

VІ.3) Допълнителна информация (в приложимите случаи)

 Допълнителна информация: Документацията за възлагане на обществената поръка, заедно с приложените образци на документи могат да се изтеглят от интернет страницата на БНБ - www.bnb.bg
Обявлението е изпратено до базата SIMAP на Службата за публикации на Официален вестник на Европейския съюз на 16.05.2011 г.
 

VІ.4) Процедури по обжалване

VІ.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

 Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията
 Пощенски код: 1000
 E-mail
 Факс: 02 9807315
 Пощенски адрес: бул. "Витоша" № 18
 Град: София
 Интернет адрес
 Телефон: 02 9884070
 Страна: България

Орган, който отговаря за процедурите по медиация (в приложимите случаи)

 Официално наименование
 Пощенски код
 Е-mail
 Факс
 Пощенски адрес
 Град
 Интернет адрес (URL)
 Телефон
 Страна

VІ.4.2) Подаване на жалби (моля, попълнете рубрика VІ.4.2 ИЛИ при необходимост рубрика VІ.4.3)

Уточнете информацията относно крайния/те срок/ове за подаване на жалби:

 Информация относно крайния срок: Съгласно чл. 120 от ЗОП. Решението за откриване на процедурата подлежи на обжалване от всяко заинтересовано лице пред Комисията за защита на конкуренцията относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата, в 10-дневен срок от публикуването на решението и обявление в Регистъра на обществените поръчки, а относно изисквания, които не са посочени в обявлението - от получаване на документацията, когато не е публикувана едновременно с обявлението.

VІ.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

 Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията
 Пощенски код: 1000
 Е-mail
 Факс: 02 9807315
 Пощенски адрес: бул. "Витоша" № 18
 Град: гр. София
 Интернет адрес (URL)
 Телефон: 02 9884070
 Страна: България

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

 Дата: 16/05/2011

ПРИЛОЖЕНИЕ А

ДОПЪЛНИТЕЛНИ АДРЕСИ И МЕСТА ЗА КОНТАКТ

І) Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация

 Официално наименование
 Пощенски код
 Място/места за контакт
 E-mail
 Факс
 Пощенски адрес
 Град
 На вниманието на
 Интернет адрес
 Телефон
 Страна

ІІ) Адреси и места за контакт, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи (включително документите относно състезателен диалог или динамична система за покупки)

 Официално наименование
 Пощенски код
 Място/места за контакт
 E-mail
 Факс
 Пощенски адрес
 Град
 На вниманието на
 Интернет адрес
 Телефон
 Страна

ІІІ) Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие

 Официално наименование
 Пощенски код
 Място/места за контакт
 E-mail
 Факс
 Пощенски адрес
 Град
 На вниманието на
 Интернет адрес
 Телефон
 Страна