N: 9 / 27.5.2011
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН
I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт:
Официално наименование: Министерство на отбраната
Пощенски код: 1092
Място/места за контакт:: Дирекция "Инвестиции в отбраната"
E-mail:: i.hasamski@mod.bg
Факс: 02 9222969
Пощенски адрес: ул. "Дякон Игнатий" № 3
Адрес за допълнителна информация: Друго: моля, попълнете Приложение А.I
Град: София
Адрес за допълнителни документи: Друго: моля, попълнете Приложение А.II
На вниманието на:: Иван Хасъмски
Адрес за изпращане на заявления: Друго: моля, попълнете Приложение А.III
Адрес на възложителя: www.mod.bg
Телефон: 02 9220647
Адрес на профила на купувача
Страна: Република България
I.2) ВИД НА ВЪЗЛАГАЩИЯ ОРГАН И ОСНОВНА ДЕЙНОСТ ИЛИ ДЕЙНОСТИ
От името на други възложители: НЕ
Основна дейност на възложителя: отбрана
Вид на възложителя: министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения
РАЗДЕЛ ІI: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
ІІ.1) Описание
ІІ.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган:
Наименование: Сключване на рамково споразумение за доставка на радиоуправляеми мишени - до 19 бр., за срок от 48 месеца.
ІІ.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
(Изберете само една категория — строителство, доставки или услуги, която съответства в най-голяма степен на конкретния обект на вашата поръчка или покупка/и)
Код NUTS: BGZ
Място на изпълнение: Република България
Тип доставки: Покупка
Тип строителство
Категория услуга
Обект на поръчката: Доставки
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща
Предназначение: Създаването на рамково споразумение
ІІ.1.4) Информация относно рамковото споразумение (в приложимите случаи)
Рамково споразумение: Рамково споразумение с един оператор
Брой оператора
Обосноваване на рамково споразумение,
Прогнозна стойност (валута)
Прогнозна стойност
Срок в година/и
Честота и стойност
Мин. прогнозна стойност
Срок в месец/и:: 48
Макс. прогнозна стойност
Максимален брой изпълнители
Мин./макс. прогнозна стойност (валута)
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките:
Описание: Сключване на рамково споразумение за доставка на радиоуправляеми мишени до 19 бр. за срок от 48 месеца.Техническите изисквания към изделието са описани в ТС Р 67.0622.11 приложение към документацията за участие.
ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)
Oсн. предмет: 35613000: Безпилотни летателни средства
ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)
Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки: НЕ
ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции (за информация относно обособените позиции, използвайте приложение Б толкова пъти, колкото е броят на обособените позиции)
Ако да, офертите трябва да бъда представени за (попълнете само една клетка):
Обособени позиции: НЕ
Подаване на оферти: 0
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти
Приемане на варианти: НЕ
ІІ.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем (включително всички обособени позиции и опции, в приложимите случаи)
В приложимите случаи, прогнозна стойност, без да се включва ДДС (посочете само цифри):
Описание: Сключване на рамково споразумение за доставка на радиоуправляеми мишени. Ежегодно ще бъдат заявявани конкретните количества, като Министерството на отбраната си запазва правото в зависимост от осигуреността с финансови средства да променя количествата на заявените радиоуправляеми мишени, включително и да не сключва конкретен договор при неосигуреност на финансови средства по бюджета на МО за съответната година (в срока на рамковото споразумение). Прогнозните количества на радиоуправляемите мишени за доставка по години за срока на рамковото споразумение са, както следва: - Количество за 2011 г. до 3 бр.;- Количество за 2012 г.до 4 бр.; - Количество за 2013 г. до 4 бр.; - Количество за 2014 г. до 4 бр.;- Количество за 2015 г. до 4 бр. Министерството на отбраната си запазва правото да намали количествата на заявените радиоуправляеми мишени.
Прогнозна стойност
Прогнозна стойност от/до - валута
Прогнозна стойност от
Прогнозна стойност до
Прогнозна стойност - валута
ІІ.2.2) Опции (в приложимите случаи)
Брой повторения
Описание
Опции: НЕ
Прогнозен график - брой дни
Брой месеци
Брой дни
Минимален брой повторения
Максимален брой повторения
Прогнозен график - брой месеци
ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Крайна дата
Срок в дни
Начална дата
Срок в месеци: 48
РАЗДЕЛ ІІІ: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
ІІІ.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции (в приложимите случаи):
Описание: 1. Гаранция за участие в процедурата – банкова гаранция или парична сума, внесена по сметка на дирекция “Финанси” - МО в Българска Народна Банка, IBAN: BG 96 BNBG 9661 3300 1522 01 в размер на: 300 (триста) лева или безусловна банкова гаранция в същия размер. Срокът на гаранцията да бъде срока на валидност на офертата. Условията на задържане и освобождаване на гаранцията за участие са съгласно чл. 61 и 62 от ЗОП. 2. Гаранция за изпълнение - преди подписване на всеки конкретен договора участникът, избран за изпълнител да представи банкова гаранция за добро изпълнение в размер на 3% от общата стойност на договора без ДДС. Участникът може да внесе парична сума в същия размер по сметката на дирекция “Финанси” - МО в Българска Народна Банка, IBAN: BG 96 BNBG 9661 3300 1522 01.Гаранцията за добро изпълнение по всеки конкретен договор, сключен за изпълнение на рамковото споразумение да бъде със срок не по-малко от 30 (тридесет) календарни дни след крайния срок за изпълнението на конкретния договор. Тази гаранция служи за обезпечаване на точното и своевременно изпълнение на задълженията на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по договора. При евентуална забава в изпълнението на договора, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен да удължава гаранцията със срок не по-малък от 30 (тридесет) календарни дни след приключване на изпълнението на задълженията по конкретния договор.Върху посочената гаранция ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ не дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. 3. В случай, че банковата гаранция по т.1. и 2. е издадена от банка, намираща се извън територията на Република България, същата да бъде авизирана или потвърдена от банка, намираща се на територията на Република България.
ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат:
Условия: Начинът на плащане за всеки конкретен договор може да бъде:1. По банков път1.1. 50 (петдесет) % от стойността на мишените, в срок до 90 /деветдесет/ календарни дни след изпълнение и представяне на следните документи:-надлежно оформена фактура, подписана от представител на изпълнителя и на военното формирование краен получател;-приемо-предавателен протокол, подписан от представител на изпълнителя и на военното формирование краен получател;-акт за приемане и предаване на дълготрайни активи и/ или складова разписка за приемане/ предаване на материални запаси /съгласно Закона за счетоводството/;-Протокол за оценка на качеството, съгласно чл. 45, ал. 1 от Правилник за осигуряване и управление на качеството на отбранителни продукти в МО и БА (обн.ДВ, бр.101/16.11.2004 г.).1.2. Останалите 50 (петдесет) % от стойността на мишените и стойността на управлението на радиоуправляемите мишени, в срок до 90 /деветдесет/ календарни дни след приключване на годишните бойни стрелби от Възложителя и представяне на следните документи:- надлежно оформена фактура, подписана от представител на изпълнителя и на военното формирование краен получател;- протокол, подписан от представител на изпълнителя и на представител на Щаба на Военновъздушните сили, за успешно приключили годишни бойни стрелби.2. Акредитив - годишен, неотменяем със срок на откриване до 90 (деветдесет) дни от влизане на договора в сила и валидност не по-късно от 15 декември на текущата година. Условията за откриване и усвояване на на акредитива се договарят между страните.3. Авансово плащане до 30% от стойността на договора (съгласно финансовите възможности на Възложителя), като плащането ще се извърши в срок до 90 /деветдесет/ календарни дни, след представяне на следните документи:- оригинал на неотменяема, безусловна банкова гаранция за сумата на аванса;- оригинал на фактура за авансово плащане. Допуска се съчетаване на посочените по-горе форми на плащане. Окончателното уточняване на начина на плащане за всеки конкретен договор, както е посочено по-горе е изключително право на Възложителя и се определя в зависимост от финансовите му възможности при сключване на всеки конкретен договор.
ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката (в приложимите случаи):
Правна форма
ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката (в приложимите случаи)
Ако да, описание на особените условия:
Други особени условия: НЕ
Условия
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри:
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени:
Изисквания: Участникът да представи следните документи в офертата, съгласно изискванията на чл. 56, ал. 1 от ЗОП:1. Копие от документа за регистрация на участника или декларация за ЕИК (за българските лица) от упълномощено лице.2. Административни данни на участника: адрес, телефон, факс, лице за връзка и други.3. Доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, представени чрез документите по чл. 50, ал. 1, т. 2 от ЗОП - отчет за приходи и разходи и баланс за 2010 г. 4. Доказателства за техническа възможност за изпълнение на поръчката по чл. 51, ал. 1 от ЗОП, представени чрез: копие на актуален и валиден документ за съответствие на Системата за управление на качеството на производителя с изискванията на ISO 9001:2008 или съюзната публикация на НАТО AQAP 2110 с обхват на действие, включващ предмета на поръчката или копие на еквивалентен на него национален стандарт в държавата на производителя; списък на технически лица, включително на тези, отговарящи за контрола на качеството. 5. Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП, съгласно образец - приложение към документацията за участие. 6. Декларация за обстоятелствата по чл. 327, ал. 1 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България (ЗОВСРБ), съгласно образец – приложение към документацията за участие. 7. Декларация за обстоятелствата по чл. 327 б, ал. 1 и 2 от ЗОВСРБ, съгласно образец – приложение към документацията за участие.8. Техническо и ценово предложение и условия за изпълнение на поръчката.Изискванията към техническото и ценовото предложение са посочени в документацията за участие. 9. Лиценз за внос и трансфер на оръжие, съгласно Закона за експортен контрол на оръжията и изделия и технологии с двойна употреба (не се отнася за български производители и чуждестранни кандидати). 10. Декларация за участието на подизпълнители при изпълнението на поръчката, ако участникът предвижда такива. При участие на подизпълнители, участникът следва да представи и за тях документите по т. 1, 2, 3, 4, 5, 6 , 7, 8 (без ценово предложение) и 9. Участникът да посочи процентът от общата стойност и конкретната част от предмета на обществената поръчка, която ще бъде изпълнявана от всеки подизпълнител, както и вида на работите които ще се извършват от всеки подизпълнител и дела на тяхното участие. 11. Декларация от участника за срока на доставка на изделията (в дни), от датата на издаване на сертификат за краен потребител от Министерството на отбраната. Срокът на доставка трябва да бъде еднакъв за всяка година и всеки конкретен договор за периода на рамковото споразумение. 12. Декларация от участника, че ще ползва (няма) да ползва предвиденото суспендиране на митата при условие, че доставяното изделие попада (не попада) в кодовете по приложение 1 към чл. 3, пар. 1 от регламент (ЕО) № 150/2003 на Съвета от 21.01.2003 г. и в тази връзка в представената цена не е включен (е включен) разход за плащане на мита. 13. Декларация от участника, че е съгласен/не съгласен на Авансово плащане до 30% от стойността на договора (съгласно финансовите възможности на Възложителя), като плащането ще се извърши в срок до 90 /деветдесет/ календарни дни, след представяне на следните документи:- оригинал на неотменяема, безусловна банкова гаранция за сумата на аванса,- оригинал на фактура за авансово плащане. 14. Оригинал на документ за гаранция зя участие. В случай, че същият е банкова гаранция издадена от банка, намираща се извън територията на Република България, същата да бъде авизирана или потвърдена от банка, намираща се на територията на Република България. 15. Списък на документите, съдържащи се в офертата, съответно по номерирани страници и подписан от участника. Всички документи които не са представени в оригинал, следва да са заверени от лице с представителна власт. Документите се поставят в пликове съгласно чл. 57, ал. 2 от ЗОП и съобразно указанията, дадени в документацията.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Документите по чл. 50, ал. 1, т. 2 от ЗОП - отчет за приходи и разходи и баланс за 2010 г.
Минимални изисквания: Не се прилага
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Съгласно чл. 51, ал.1, т.1, т. 4 и т. 6 от ЗОП - копие на актуален и валиден документ за съответствие на Системата за управление на качеството на производителя с изискванията на ISO 9001:2008 или съюзната публикация на НАТО AQAP 2110 с обхват на действие, включващ предмета на поръчката или копие на еквивалентен на него национален стандарт в държавата на производителя; списък на технически лица, включително на тези, отговарящи за контрола на качеството.
Минимални изисквания: Не се прилага
ІІІ.2.4) Запазени поръчки (в приложимите случаи)
Запазени поръчки
Тип запазената поръчка
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия
Ако да, позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба:
За изпълнението на услугата се изисква определена професия
Нормативни разпоредби
ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата
Трябва да се посочат имената и професионалната квалификация на персонала
РАЗДЕЛ IV: ПРОЦЕДУРА
ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура
Избрани кандидати
Вид процедура: Открита
Основания и мотиви
IV.1.2) Ограничение на броя на операторите, които ще бъдат поканени да представят оферти или да участват
Минимален брой
Максимален брой
Критерии
Брой
IV.1.3) Намаляване на броя на операторите по време на договарянето или диалога (процедура на договаряне, състезателен диалог)
Намаляване на броя на предложенията
ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане (моля, попълнете съответната/ите клетка/и)
Критерий за оценка: икономически най-изгодна оферта с оглед на посочените по-долу критерии (критериите за възлагане трябва да бъдат посочени с тяхната тежест или в низходящ ред на важност в случаите, в които определянето на тежест е невъзможно поради очевидни причини)
Показател: цена(тежест : 75)
Показател: срок на доставка(тежест : 25)
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг
Ако да, допълнителна информация относно електронния търг (в подходящите случаи)
Ще се използва електронен търг: НЕ
Допълнителна информация
ІV.3) Административна информация
ІV.3.1) Референтен номер на досието, определен от възлагащия орган (в приложимите случаи)
Референтен номер: рег. № 30-05-3
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка
Ако да,
Предишни публикации за обществени поръчки (ако да, посочете къде): НЕ
Вид на публикацията
Номер на обявлението в OВ: /S-
Други предишни публикации (ако е приложимо)
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификациите и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
Платими документи: ДА
Час: 17:00
Цена: 5
Условия: Документацията за участие в процедура за обществена поръчка може да се получи всеки работен ден от 9,30 ч. да 17,00 ч. в сградата на дирекция "Инвестиции в отбраната", гр. София, ул. "Иван Вазов" № 12, ет.5. Документацията да се продава при плащане в брой, като се издава фактура за разхода.
Дата: 27/06/2011
Валута: BGN
ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
Час: 17:00
Дата: 07/07/2011
ІV.3.5) Дата на изпращане на поканите за представяне на оферти или за участие на избраните кандидати (ако е известно) (в случая на ограничени процедури и процедури на договаряне и състезателен диалог)
Дата
ІV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
Друг език: Български
Език/ци
ІV.3.7) Минимален срок , през който оферентът е обвързан от офертата (открита процедура)
Брой дни: 90
Дата
Брой месеци
ІV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Лица, които са оправомощени да присъстват при отварянето на офертите (в приложимите случаи): ДА
Място: Дирекция "Инвестиции в отбраната" - гр. София 1080, ул. "Иван Вазов" № 12, ет. 5.
Време: 11:00
Лица: Участниците или упълномощени от тях лица, съгласно чл. 68, ал. 4 от ЗОП, представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. При промяна в датата и часа за отваряне на офертите, информацията ще бъде публикувана на интернет страницата на Министерство на отбраната.
Дата: 11/07/2011
РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
VІ.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка (в приложимите случаи)
Ако да, прогнозни срокове за публикуването на следващи обявления:
Това представлява периодично възлагане на поръчка: НЕ
Прогнозен график за публикуването на следващи обявления
VІ.2) поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове
Ако да, позоваване на проекта/ите и/или програмата/ите:
поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове: НЕ
Проект/програма
VІ.3) Допълнителна информация (в приложимите случаи)
Допълнителна информация: Обявлението е изпратено до базата SIMAP на Службата за публикации на Официален вестник на Европейския съюз на 26.05.2011 г.
VІ.4) Процедури по обжалване
VІ.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията
Пощенски код: 1000
E-mail: cpcadmin@cpc.bg
Факс: 02 9807315
Пощенски адрес: бул. Витоша № 18
Град: София
Интернет адрес: http://www.cpc.bg
Телефон: 02 9884070
Страна: Република България
Орган, който отговаря за процедурите по медиация (в приложимите случаи)
Официално наименование
Пощенски код
Е-mail
Факс
Пощенски адрес
Град
Интернет адрес (URL)
Телефон
Страна
VІ.4.2) Подаване на жалби (моля, попълнете рубрика VІ.4.2 ИЛИ при необходимост рубрика VІ.4.3)
Уточнете информацията относно крайния/те срок/ове за подаване на жалби:
Информация относно крайния срок: Комисия за защита на конкуренцията - гр. София 1000, бул. "Витоша" № 18.Крайният срок е съгласно чл. 120, ал. 2 от ЗОП - 10-ия ден, считано от датата на уведомлението за съответното решение на процедурата.
VІ.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Официално наименование: Министерство на отбраната
Пощенски код: 1092
Е-mail
Факс: 02 9222969
Пощенски адрес: ул. "Дякон Игнатий" № 3
Град: София
Интернет адрес (URL): www.mod.bg
Телефон: 02 9220124
Страна: Република България
VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление
Дата: 26/05/2011
ПРИЛОЖЕНИЕ А
ДОПЪЛНИТЕЛНИ АДРЕСИ И МЕСТА ЗА КОНТАКТ
І) Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация
Официално наименование: Министерство на отбраната
Пощенски код: 1092
Място/места за контакт: Дирекция "Инвестиции в отбраната"
E-mail
Факс: 02 9222969
Пощенски адрес: ул. "Дякон Игнатий" № 3
Град: София
На вниманието на: ул. "Иван Вазов" № 12
Интернет адрес
Телефон: 02 9220647
Страна: Република България
ІІ) Адреси и места за контакт, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи (включително документите относно състезателен диалог или динамична система за покупки)
Официално наименование: Министерство на отбраната
Пощенски код: 1080
Място/места за контакт: Гергана Христова
E-mail
Факс: 02 9222969
Пощенски адрес: ул. "Иван Вазов" № 12
Град: София
На вниманието на: Дирекция "Инвестиции в отбраната"
Интернет адрес
Телефон: 02 9220675
Страна: Република България
ІІІ) Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие
Официално наименование: Министерство на отбраната
Пощенски код: 1080
Място/места за контакт: Гергана Христова
E-mail
Факс: 02 9222969
Пощенски адрес: ул. "Иван Вазов" № 12
Град: София
На вниманието на: Дирекция "Инвестиции в отбраната"
Интернет адрес
Телефон: 02 9220675
Страна: Република България